Gå til innhold

Pøttinger Pony


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Har en gammel pøttinger Hit 2, høyvogn med 6 kniver , bra kvalitet, har fungert bra i over 20 år bortsett fra et gearkassehavari, Pony er vel en videreutvikkling av Hit?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det veit jeg ikke, men har du kun brukt den til høy? viss bruk til silo, bør ein kanskje ha fleire kniver?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg har bare brukt den til høy , og da er det ok med 6 kniver, men til silo bør det nok vera fleire.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med Pøttinger Trend 1,siden midt på 80 talet,brukt både til høy og silo. Den vogna har vært så mye brukt at trekkøyet er snart utslitt. Har kun skiftet 1 kniv og 3-4 pick-up tinder. Har brukt fettpressa daglig ved bruk. Her blir det uten tvil Pøttinger neste gang også,solid vogn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
ja jeg trur pøttinger er godt likt av MANGE. men har ei brukt på hand, jeg trur det er få kniver i den, og jeg har tenkt på nytte den i silo. er det et minimium av kniver man da bør ha? konsekvens: dårlig pakking i silo?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha vogn med minst 22 kniver til silolegging,og da må du vel gå opp til Pøttinger Boss for og få vogn med kortsnitteapparat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 22 kniver,som det er på min vogn,så er det 6 cm mellom knivene. Graset blir smått og fint,lett og hantere. Har lagt silo med vogna over 20 år,og er veldig godt tilfreds med resultatet,kjempebra silokvalitet, + det er mykjy raskere enn med forhøster.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
jeg slår med forhøster nå, og har en del etter veg. men 7 kniver er altså for lite? viss en bruker meir ensilering og har siloen open i kort tid. jeg vil tro dette vil hjelpe på. men jeg ønskjer fortsatt god silokvalitet, for det har jeg nå, men er som sagt usikker når det bare er 7 kniver...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
Gjest Torx_1

Er det nokon her som veit kor mange knivar ei Pöttinger Trend 1 har? Skal sjå på ei, men selgar visste ikkje. (Far hans som hadde brukt den).

 

Vil prøve å legge litt plansilo i stakk, har hjullaster til å pakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...