Gå til innhold

Breispredning


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med breispredning av gras for høsting av rundballer. Har erfaring med at smale strenger tørker for seint og ujevnt. Hvis bakken er rå ved slått blir det fortørka bare oppå. Jo breiere slåmaskin, desto verre. Har og sett at stengelbehandler ikke har noen effekt når det ikke skal fortørkes til mer enn 35-40% tørrstoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Er det noen her som har erfaring med breispredning av gras for høsting av rundballer. Har erfaring med at smale strenger tørker for seint og ujevnt. Hvis bakken er rå ved slått blir det fortørka bare oppå. Jo breiere slåmaskin, desto verre. Har og sett at stengelbehandler ikke har noen effekt når det ikke skal fortørkes til mer enn 35-40% tørrstoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1
Har ikke erfaring med det, annet enn fra høyproduksjon på noen få mål med enkelt utstyr. Men er litt skeptisk til det å kjøre med en tung traktor i litt rått gras som er spredd utover, redd en del blir liggende igjen etter raking, eller værre - skitt med inn i foret... Men jeg er kanskje for skeptisk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 7 års erfaring med slåmaskin med breispreding,men breisprer bare til tørking av høy,og det er stor forskjell på tørketid på breispreding kontra stor streng. Når eg slår til silolegging/rundballpressing,så stiller eg så strengen blir så brei som mulig til pickup`n på lessevogna,får jevnere lass i vogna,og slipper pendling. Det er ei Kverneland 240 maskin m breispreding. Breispreing anbefales av meg,men ikkje Kverneland slåmaskin!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...