Gå til innhold

Priser på kjøp av ny kombipresse.


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal nå kjøpe meg ny kombipresse. Har holdt på noe pressing som en liten "attåtnæring" her på gården i noe over 20 år, så noen baller har det blitt. Kjenner godt til diverse presser, og har hatt diverse på prøver nå. Når det er nytt er jo alt stort sett bra av de annerkjente merkene.

Det som slår meg er at det er så store svingninger i tilbudene forhandlerene gir, også innen samme merket. De merkene som er aktuelt for meg er disse merkene:

 

John Deere, Orkel HiQ, Kuhn Balepack, Class 455, Mchale fusion2.

 

Det som jeg er ute etter er hva dere har fått kjøpt disse pressene for iår? Er det noen av dere som har gjort et godt kjøp? Prisvariasjonene er jo fra det jeg kan erfare fra kr 440 000,- til kr 650 000,-

 

På forehand takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nå kjøpe meg ny kombipresse. Har holdt på noe pressing som en liten \&quot\;attåtnæring\&quot\; her på gården i noe over 20 år, så noen baller har det blitt. Kjenner godt til diverse presser, og har hatt diverse på prøver nå. Når det er nytt er jo alt stort sett bra av de annerkjente merkene.

Det som slår meg er at det er så store svingninger i tilbudene forhandlerene gir, også innen samme merket. De merkene som er aktuelt for meg er disse merkene:

 

John Deere, Orkel HiQ, Kuhn Balepack, Class 455, Mchale fusion2.

 

Det som jeg er ute etter er hva dere har fått kjøpt disse pressene for iår? Er det noen av dere som har gjort et godt kjøp? Prisvariasjonene er jo fra det jeg kan erfare fra kr 440 000,- til kr 650 000,-

 

På forehand takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvilken presse du får for 440.000, men det er ganske billig i dagens marked. Så den hadde jeg vudert litt mer. Si hvilke priser du har fått hvor vært enkelt merke. Jeg fikk i år, pris på McHale Fussion 2 m/710 hjul til 550, men innbytte prisen på den gamle var for dårlig. Så kjører en sesong til iaf.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkel var ikke så dyr i 09, men tror de har skrudd opp prisen litt og kjøpt inn litt dyrere deler med bedre kvalitet. Så jeg tror hiQ ligger på 550 nå ja. Må kanskje regne med ca 600 på McHale også.

 

Men jeg lurer på hvilken av de 5 presse merkene du får for 440. Det er ganske billig. Uten at jeg vet mye om den nye claasen, hadde jeg godt for McHale. Den er rask og effektiv og nesten aldri småtull. Er det tull er de mekaniske og ofte greie og gjøre noe med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...