Gå til innhold

Pris på utleie av mann..


Gjest

Anbefalte innlegg

Har tadd på meg litt brøyting som sjåfør på en brøytebil. for en entrepenør, skal kunn brøyte (ha vakt) 1 til 2 helger i måneden og ellers ved behov. Skal jobbe på regning og fikk som pris 1500kr for helga + 250kr timen eks,mva. Har leid meg ut noen ganger som sjåfør og maskinkjører men da har jeg tadd over 300kr timen.Spørsmålet er da er 250 kr timen og 1500 kr helga lite?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nok kanskje 250 er litt lite hvis du pleier å ta 300. Regner med det er flat betaling og da synes jeg i hvert fall det er lite. Minste takst bør i hvert fall være vanlig timelønn +feriepenger+arb.avgift+forsikring for å være selvstendig. Grovt sett kan man da som regel plusse på opp mot 50% på vanlig timelønn.

 

Har jobbet en del år på mekanisk verksted i industrien, og er ennå litt innom av og til. Siden vi overtok gården har jeg fakturert bedriften i stedet for å gå på vanlig lønn som arbeidstaker.

Lønna der er ca 200, og jeg fakturerer 300 +mva. Siste uken har jeg vært innom og jobbet litt på overtid, mest 100%, men også noe 50%. Når bedriften fakturerer ut sine ansatte så tar de 480 pr time (tror jeg), men jeg vet ikke hvor mye de legger på når de skal fakturere 50% og 100%. Det er jo kun mannen som får tillegget.

 

Derfor lurer jeg litt på hva som er mest realistisk for meg å fakturere når jeg skulle hatt 50 og 100% tillegg som arbeidstaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...