Gå til innhold

Røyk fra \&quot\;bak instrumentpanelet\&quot\;


Gjest

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med at hurtiggiret på en 86 mod. JD 2040 sluttet å virke. Avventet hele situasjonen til mildværet kom siden jeg hadde en anelse om at det kunne være kulda som var årsak til at det ikke virket. Traktoren har stått i sola i mange dager nå og tross for kalde netter tenkte jeg at jeg skulle prøve litt i dag.

 

Rydda litt snø i dag og har prøvd giringen litt hele tiden i håp om at ting skulle løsne opp, uten hell.

 

Da jeg skulle parkere traktorten skrudde jeg av tenningen og dro ut stoppknappen. Det resulterte i at det begynte å ryke kraftig fra instrumentpanelet. Traktoren stoppet og jeg skrudde av hovedstrømen, tok av dekslene og luftet ut. Røyken var skikkelig sur og det luktet elektrisk brann. Tenkte reele-brann med en gang.

 

Målte alle sikringene og alle var like hele. Prøvde å skru på hovedstrøm, lyse og se om det skjedde noe! skrudde på tenningen, ingenting skjedde. Prøvde så og starte traktoren på nytt og den startet, det oppsto ingen ny røykutvikling. Stoppet traktoren igjen målte litt mer.

 

Fant ingen feil så jeg prøvde å starte den igjen, men nå starter den ikke lenger. Starteren slår ikke inn i det hele tatt!

 

Noen som har vært borti lignende?

 

Har ansvar,brann og tyveri forsikring på den. Bør jeg melde skaden med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Eneste jeg vet om som kan ryke under dashbordet er det berømte kretskortet. Men traktoren skal vel starte uansett mener jeg å huske. Kan jo være tenningslåsen og som har tatt kveld. Ellers så kan du jo sjekke jordingen til batteriene, at det ikke er noen løse skruer, eller irr. Hvis du har hovedstrømbryter, sjekk den og:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Sikkert veldig selfølgelig, men vis du skjøter in ny ledning der hvor den har brent med isolerte kabelsko vil den fungere da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deerer_1
Det hørres ikke ut som noe ledning til hurtig-gir, men derimot ledningen for startsperra som blir aktivert med clutch-pedalen.. Denne brant på min også.. Reparer ledningen, så starter nok traktoren igjen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Er det en 2040 med sg2 hytte? Den har vell den bryteren plasert på toppen av girkassa som andre jd. Og ikke aktivert via clutchen. Er en smal sak og fikse koster ikke allverden med et nytt kabelsett heller. Har du deleliste til traktoren? http://jdpc.deere.com/jdpc/servlet/com.deere.u90490.partscatalog.view.servlets.HomePageServlet_Alt

 

Om dte er kabelen som går fra bryteren og til første smlekontakt koster den 314 kr AL34996. til jd 2040 sg2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...