Gå til innhold

Rive......kva skal eg velge av dei brukte?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har et par hester og har tilgang på å få laget en del for sjølv. Tenkte å ordne med vending sjøl. Har brukt ei sidevenderive no et par år men synst det virker dårlig.....blir bare "pølse" når det er mykje gras.

 

Lurte litt på disse kombirivene.....korleis vil ei slik fungere når du skal snu graset for å få best mulig tørke på kortast tid =)

 

Erfaringar med kombirive??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stianbf_1

Har et par hester og har tilgang på å få laget en del for sjølv. Tenkte å ordne med vending sjøl. Har brukt ei sidevenderive no et par år men synst det virker dårlig.....blir bare \&quot\;pølse\&quot\; når det er mykje gras.

 

Lurte litt på disse kombirivene.....korleis vil ei slik fungere når du skal snu graset for å få best mulig tørke på kortast tid =)

 

Erfaringar med kombirive??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Kuhn GRS 25.

Det er ei relativt god kombirive. Forholdsvis driftssikker, og brukbart resultat. Har ikke sett kombiriver som gjør bra arbeid sammenlignet med spesialriver, de er i en annen klasse, men forskjellen er størst på rått gras. Har selv slitt ut ei GRS rive, og er godt på vei med nr 2. På den første var til og med hjula slitt ut på, etter å ha gått på 2 slåtter a. ca 150-200 da i 15år. Kunne sikkert holdt liv i den ei stund til, men vi bytta i ny i 2000. Nå har jeg kjøpt en brukt torotors liner, og vurderer ei sprederive, men bruker fremdeles Kuhn riva til spreding. Ønsker meg noe med litt større kapasitet, men har kjøpt slåmaskin med breispreding, så da får vi se hvordan det fungerer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...