Gå til innhold

Starter Case.Dårlige greier???


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle,noen som har vært borti at starter til case ikke holder mange månedene???

 

På den ene vi har her er det blitt bytta 6 startere på ca 3år...

 

Andre innspill???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle,noen som har vært borti at starter til case ikke holder mange månedene???

 

På den ene vi har her er det blitt bytta 6 startere på ca 3år...

 

Andre innspill???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker,den som sitter der nå er Orginal,Har hatt startere fra Økonomideler,torp maskin.Ingen holder...den orginale holdt 10måneder,ringte å spørte om garanti men var ikke mer enn 3 måneder sa di,sier kanskje litt om kvaliteten...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan også være at du har litt for lite batteri,det er for litt i utgangs det orginale,et opp starteren vis du tar kald starter,blir ikke skikkelig glødet(husker ikke hvor lenge du skulle holde i midt posisjon for og få den gløde/varme funksjon)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

At starteren ikke holder mer enn tre måneder skal du ikke godta.

Det vanlige er ett års garanti på reservedeler, og for den saks skyld også verkstedarbeid. Men når det er sagt så har startere på engelsk CaseIH vært et problem i over 35 år. De har brukt LUCAS, C.A.V, Magneti Marelli, Iskra og Bosch. De fire første er stort sett bare noe skrot. Bosch har vært noe bedre, men de siste åra har den vært omtrent umulig å få tak i. Jeg tror problemet delvis kommer av at starteren sitter så lavt nede på motorsiden, så det trenger inn regnvann hvis traktoren står mye ute.

Ta en av de gamle starterne dine og send den til overhaling på et gammeldags bilelektrisk verksted. I Oslo har du f.eks. TricoNor og Maskinteknisk. De kan bygge en kraftigere starter for deg. Det koster litt, men er trolig verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det med vann har jeg sett,har tatt opp alle startera å det er vann i samtlige selvom det sitter pakninger alle steder...

 

Får se hva det blit til,begynner å bli litt lei av å bytte startere,hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Jeg har best erfaringer med gamle CAV og Lucas startere. De traktorene jeg har Bosch på har jeg noen ymse erfaringer med... Har prøvd Iskra for å spare noen kroner, men det kommer jeg ikke til å gjøre igjen!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...