Gå til innhold

gåen toppakning?


Gjest

Anbefalte innlegg

hei, har blitt et lit problem på massyen min i dag.. i går når eg var ute å kjørte etter veien med tomme traktoren, så steig plutselig tempraturen på traktorn til de aller varmaste, og eg sakka litt på farten og tok de lit roligt, så datt tempraturen ned til normalt med ein gan igjen, men stiger igjen når eg gir bånn gass på veien, med litt motbakke då... åsså blåser han ut litt kjøleveska i den overløpsventilen heilt oppe på kjøleveskebeholdaren, og når eg skruer opp lokket så renner de ein god del kjøleveske over... kan dette vare termostaten som ikkje fungerer som den skal, eller er de toppakningen? syns de var merkeli at toppakningen skulle ryke nå, for den ble skifa i fjor sjå han forgige eigaren.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har blitt et lit problem på massyen min i dag.. i går når eg var ute å kjørte etter veien med tomme traktoren, så steig plutselig tempraturen på traktorn til de aller varmaste, og eg sakka litt på farten og tok de lit roligt, så datt tempraturen ned til normalt med ein gan igjen, men stiger igjen når eg gir bånn gass på veien, med litt motbakke då... åsså blåser han ut litt kjøleveska i den overløpsventilen heilt oppe på kjøleveskebeholdaren, og når eg skruer opp lokket så renner de ein god del kjøleveske over... kan dette vare termostaten som ikkje fungerer som den skal, eller er de toppakningen? syns de var merkeli at toppakningen skulle ryke nå, for den ble skifa i fjor sjå han forgige eigaren.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Dette høres ut som et typisk toppakningsbrudd. Når temperaturen går opp og ned så tyder det på gåen toppakning. Dersom traktoren står og går på tomgang, og plutselig kaster av seg noen liter med kaldt vann, så er det et sikkert tegn. At pakningen ble skiftet i fjor er ingen garanti for at den ikke går igjen. Enten er topplokket skjevt, og burde vært planslipt, ellers så var man enten slurvete, eller uheldige ved forrige bytte. I verste fall kan det være en sprekk i topplokket, men prøv å bytte pakningen først.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...