Gå til innhold

Hurtigkopling sitter fast


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Den ene hydraulikkoplinga(hurtigkoplinga) på uttaket bak sitter bom fast. Skal jo bare være å trekke rett ut? Noen tips som kan hjelpe. Har fått blødd av trykket så det er ingen innesperret trykk heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogen_1
Hei! Den ene hydraulikkoplinga(hurtigkoplinga) på uttaket bak sitter bom fast. Skal jo bare være å trekke rett ut? Noen tips som kan hjelpe. Har fått blødd av trykket så det er ingen innesperret trykk heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1032_1
Har vært ute for det samme.Jeg satte et skrujern på kanten av hannkoplinga og ga den et slag innover, dette har løst problemet flere ganger for meg. Sjekk O-ring og avskraper også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alex_1

Gjør som 1032 sier.

Sleit med samme problem selv og det er eneste løsning. Jeg byttet koblingene da jeg ble lei av sånt tull. Blir slitt med tiden de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Push-pull koblingene på MF blir av og til umulige å hanskes med, løsning er å ta den av traktoren, skru av den innerste delen ( den med gjenger). Neste skritt er å stramme selve innmaten, bare å skru stussen som kom frem samtidig som en holder igjen ringen i andre enden (den som hankoblinga skal inn i).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogen_1
Ja trykket skal være av, for tok av slangen på toppstaget for å være sikker på att det ikkje var trykk igjen. Får prøve å gje koplinga eitt rapp så får vi se. Takk for ideane:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Du kan evt. også prøve å skru av nippelen, altså mellom slangen og han-koplingen og slå han-koplingen rett innover med et trestykke i mellom. Det har fungert for min del. Forutsette da at du har en vanlig kopling, uten låsering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...