Gå til innhold

Same Minitauro 60 DT..Erfaring/deletilgang?


Daggi_1

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har søkt litt på forumet her men ikke funnet så mye om denne traktoren.

 

Jeg lurer på om noen har neon brukererfaringer om denne traktoren?

 

Og om det er lett å få tak i deler til denne traktoren?

 

Jeg har ringt litt rundt til div forhandlere av traktorer. Noen sier at denne må du ikke kjøpe og den er for dyr etcc og at det er umulig å få tak i deler.

Mensandre sier det skal være lett å få tak i deler.

 

Her er annonsen:

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=33805306

 

Ser jo veldig fin ut, skal selvsagt kike på den da.

Skal brukest til skog og ved, enkel brøyting.

 

Mvh førstegangskjøper av traktor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har ein nabo med slik traktor, og den berre går og går. Sjekk med HCP om deletilgang: http://hcpetersen.no. det er nok enklare med deler til gammal MF eller f.eks. Fiat 640, men her ser jo prisen ut til å vere god i forhold til kva stand traktoren er i.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Det med transportkostnad er litt bob-bob. Denne traktoren tar man på ei biltralle, og vil du ned i lovlig vekt, tar ein jekk, plukkar av hjula og lar den stå på nokre treklossar mens du tar hjula på ein anna tilhengar. Det er jo ikkje gratis å kjøre sjøl heller, men det er jo et spørsmål om korleis du reknar på det. Evt kan du sjekke ein lokal transportør viss du ikkje bur for langt unna, så kan det hende du får an ganske billig.

Spørsmålet om deletilgang er også både-og. Så lenge posten og DHL og sånne eksisterer, får du deler der du bor, sjøl om A-K og FK er nærmere.

Hytte på ein sånn traktor: Du slepp så veldig kald trekk når du skal brøyte med hytte, men på ein cirka like gammel Fiat 640 eg kjenner er det hytta som har gjort innhogg i reperasjonsbudsjettet, med gåen viftemotor, dører som er ugreie osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har en traktor av denne type. Traktoren er grei den, men dette med deler er et stort problem. Man får tak i det meste( ikke alt) Stort sett bare originale deler som har noen vanvittige priser. Fikk nettopp pris på nytt nav fremme til 15700+mva. for en liten klump i støypejern. Ny eksosmanifold koster 7000+mva osv osv.

Finnes noen firmaer som skaffer rimeligere deler fra utlandet, men det er fortsatt dyrt i forhold til andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Anonym

Hei, handlet meg en slik traktor for et år siden. Har brukt den en god del timer til å kjøre grus,planering og til brøyting nå i vinter. Har også hatt 2 lengre turer med den. Går som en klokke, er utrolig sterk i forhold til størrelse. Forrige eier hadde aldri hatt kluss med den.(skiftet den ut med en med frontlaster)

I forhold til andre traktorer jeg har kjørt er denne veldig stabil i fart langs veien, ingen gjeting på rattet. Er veldig godt fornøyd med denne. Har en kollega som har en nyere same explorer, han har fått deler fra T.T maskin. Jeg fikk nettop alle filtre+drivreimer fra økonomideler!

 

Same er muligens ukurante her i norge, men er solgt i større antall en fiat på verdensbasis iflg div. nettsider,

 

Prismessig så vil jeg si at en får mye traktor for pengene! Lykke til med traktorhandel!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg har 3 slike traktorer. De tåler vanvittig med juling og bare går og går. Er lette å skru på, lettkjørt og snur på en femøring til 4wd å vere.

Deleprisene er ok og deletilgangen er god. Snakk med Fylling Maskinsalg i Skodje. Prisen var litt stiv, men den så veldig bra ut. Hva får man for 50000 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...