Gå til innhold

Dårlig service på verksted


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på hva man skal finne seg i av dårlig service fra merkeverksted.

Jeg kjøpte "ny" brukttraktor for noen år siden hos mitt lokale AK, avtalen var at det ble handel hvis jeg fikk to nye bakdekk pluss olje og filterskift rundt hele traktoren til avtalt pris.

Det skulle jeg få, ingen problem. Den skulle være klar om to uker.

 

To uker gikk og ingen ting skjedde, fire uker, seks uker og etter flere purringer var den "leveringsklar" etter syv ukers venting og masing.

Jeg kom for og hente den og så at verkel olje eller filter var byttet og traktoren så ikke ut da verkstedet hadde leid den ut i perioden mens jeg gikk og ventet!? Er det mulig? De sa at grunnen til ventingen var vrient og få tak i dekkene jeg skulle ha, hørte med et dekkverksted som sa at tilsvarende kjente dekk skaffet de på to dager.

Jeg konfronterte verkstedslederen og lurte på hvorfor traktoren så ut som den gjorde og ingen ting var gjort med den i henhold til avtale.

 

Svaret jeg fikk var at det kun var 70 timer siden traktoren hadde vært på service så det var ikke nødvendig og bytte olje pluss filter på girkasse/hyd. Jeg hadde betalt for det med jobben var altså ikke gjort. Jeg kjørte traktoren hjem og skiftet alle oljer og filter. Filter var fulle av rust og olja var grå og vannaktig. Det var tydelig mange år siden det hadde vært olje og filterskift på den. Altså en blank løyn fra verkstedet. Servicehefte kunne de ikke "finne".

 

Så hadde jeg en annen traktor på samme verksted. Denne ladet ikke og jeg fant ikke feilen. Verkstedet mente det var dynamoen og byttet denne og sente regning på 16 000,- for dynamo og jobben.

Traktoren ladet fortsatt ikke og jeg måtte finne overledningen selv.

 

Så kjøpte jeg en vedmaskin (DUUN 100) av det samme verkstedet. Denne har det vært mye tull med. Og ingen på verkstedet har greie på maskinen. For to år siden sendte de ut en mekaniker som skulle bytte sagmotor på den, men han hadde ikke vært på kurs enda og hadde aldri sett inni en vedmaskin. AK fakturerte 1000,- pr time for hans kunnskap.

 

Nå står jeg ovenfor en ny vedsesong med en maskin som nok en gang har havarert. Jeg leser på AK` s hjemmesider om AK`s kjerneverdier om kunderelasjoner. Dette rimer lite med min erfaring.

Jeg tror vi kunder må bli mye hardere ovenfor våre produktleverandører. De vet de kan herje litt med oss siden vi har langt færre rettigheter som selvstendig næringsdrivende enn det privatpersoner har. Det er synd men det er slik det ofte er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei!

 

Lurer på hva man skal finne seg i av dårlig service fra merkeverksted.

Jeg kjøpte \&quot\;ny\&quot\; brukttraktor for noen år siden hos mitt lokale AK, avtalen var at det ble handel hvis jeg fikk to nye bakdekk pluss olje og filterskift rundt hele traktoren til avtalt pris.

Det skulle jeg få, ingen problem. Den skulle være klar om to uker.

 

To uker gikk og ingen ting skjedde, fire uker, seks uker og etter flere purringer var den \&quot\;leveringsklar\&quot\; etter syv ukers venting og masing.

Jeg kom for og hente den og så at verkel olje eller filter var byttet og traktoren så ikke ut da verkstedet hadde leid den ut i perioden mens jeg gikk og ventet!? Er det mulig? De sa at grunnen til ventingen var vrient og få tak i dekkene jeg skulle ha, hørte med et dekkverksted som sa at tilsvarende kjente dekk skaffet de på to dager.

Jeg konfronterte verkstedslederen og lurte på hvorfor traktoren så ut som den gjorde og ingen ting var gjort med den i henhold til avtale.

 

Svaret jeg fikk var at det kun var 70 timer siden traktoren hadde vært på service så det var ikke nødvendig og bytte olje pluss filter på girkasse/hyd. Jeg hadde betalt for det med jobben var altså ikke gjort. Jeg kjørte traktoren hjem og skiftet alle oljer og filter. Filter var fulle av rust og olja var grå og vannaktig. Det var tydelig mange år siden det hadde vært olje og filterskift på den. Altså en blank løyn fra verkstedet. Servicehefte kunne de ikke \&quot\;finne\&quot\;.

 

Så hadde jeg en annen traktor på samme verksted. Denne ladet ikke og jeg fant ikke feilen. Verkstedet mente det var dynamoen og byttet denne og sente regning på 16 000,- for dynamo og jobben.

Traktoren ladet fortsatt ikke og jeg måtte finne overledningen selv.

 

Så kjøpte jeg en vedmaskin (DUUN 100) av det samme verkstedet. Denne har det vært mye tull med. Og ingen på verkstedet har greie på maskinen. For to år siden sendte de ut en mekaniker som skulle bytte sagmotor på den, men han hadde ikke vært på kurs enda og hadde aldri sett inni en vedmaskin. AK fakturerte 1000,- pr time for hans kunnskap.

 

Nå står jeg ovenfor en ny vedsesong med en maskin som nok en gang har havarert. Jeg leser på AK` s hjemmesider om AK`s kjerneverdier om kunderelasjoner. Dette rimer lite med min erfaring.

Jeg tror vi kunder må bli mye hardere ovenfor våre produktleverandører. De vet de kan herje litt med oss siden vi har langt færre rettigheter som selvstendig næringsdrivende enn det privatpersoner har. Det er synd men det er slik det ofte er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Ganske trist å høre, ligner mye på at de lever etter at det hadde vært fint å drive butikk om det ikke hadde vært for de hersens kundene...

 

Du har i alle fall vært i overkant tolmodig med de, men hadde jeg hatt en snev av en mulighet hadde jeg handla hos noen andre neste gang. Skulle nesten tro du bodde i samme område av landet som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jobr_1

Lyst å sitere deg Vegard: At det føles ut som det er på samme plass som her, for her og er AK heller dårlig på service, avtaler og kundebehandling. Hedmark.

Derfor heller jeg over til Felleskjøpet der jeg alltid blir tatt godt imot og føler med respektert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg valgte Ak pga nærhet til nettopp verksted hvis noe skulle skje. Men det har jo ingen ting for seg så lenge de oppfører seg sånn.

 

Jeg har gjennom de siste årene startet et lite entreprenørfirma og har snart behovfor og fornye utstyret mitt. Jeg skulle gjerne valgt en NH men gjør jeg det sitter jeg i saksa hvis noe går galt.

 

Har en Valtra forhandler litt lengre unna, men har ingen erfaring med dem. Holder til på sør østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hva hadde du gjort hvis du hadde traktoren din på service, så kommer du innom en dag fordi du skal ha noe annet og ser at traktoren er vekk. Du spør hvor den er også viser det seg at verkstedethar lånt den bort.Og du får den tilbake full av søle?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Dette er absolutt ikke slik det skal være,det er helt sikkert,men jeg fatter bare ikke at dere ikke gidder å skifte olje og filtre selv jeg da.

Kunne ikke falt meg inn å la et verksted få tett ved tusenlappen pr time for noe så enkelt som å skifte olje,filtre,frostvæske mm. Tyder på at det er for mye penger i jordbruket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Innlegg i denne tråden er fjernet på grunn av usaklighet.

 

Vi ber om at alle som skriver i vårt debattforum respekterer våre retningslinjer. Brudd på retningslinjene og/eller personangrep vil medføre utestegning fra vårt forum.

 

Mvh hilsen

Magnus Østby

Redaktør Bedre Gardsdrift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

Jeg har lest denne tråden. A-K maskiner er til for kundene våre og skal yte god service og vi ønsker hele tiden å bli bedre. Siden jeg har ansvaret for detaljvirksomheten i A-K maskiner ønsker jeg at de som har opplevd at vi ikke har vært sannferdige eller ikke lever opp til våre verdier, tar kontakt med meg.

 

Jeg treffes ved å ringe A-K maskiner på tlf: 63 94 06 00 og spørre etter meg eller legge igjen ditt telefonnummer. Alternativt sende mail.

 

Vennlig hilsen

Jarle Kleppan

A-K maskiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg bruker ofte verksted for service og rep. Dette fordi jeg rett og slett ikke har tid selv, og da vet jeg at det blir ordentlig gjort siden jeg ikke er så dreven på å skru. Men skulle selvsagt gjerne ha gjort alt selv.

 

På samme måte har jeg elektriker til å gjøre elektrikerarbeid, og snekkere til å snekre. Det kan være penger å spare på å gjøre mye selv, men det fordrer tid og kunnskap. Og som bonde så må jeg ha hovedfokus på produksjonen. Havarier, feil og driftsstans er iallefall dyrere enn fagfolk.

 

Når det er sagt så synes jeg det er rart at jeg ikke kan bruke en polsk snekker på polsk lønn, når folk krever at prisnivå på mine produkter skal være som i Polen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg ble irritert når innlegget mitt ble sletta her, pga at det ikkje var \&quot\;sakleg\&quot\; nok.. viss eg ikkje får lov til å skrive den faktiske tilstand, uten a bli kalla usaklig, forstår eg ikkje kvifor denne tråden faktisk eksisterer¨, for det er mykje som er mykje meir usaklig enn mitt innlegg... eg gjekk ikkje til personangrep heller i min tråd. Skreiv kun reine fakta.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Du må ha i bakhodet at \&quot\;personangrepet\&quot\; ditt er rettet mot en stor inntektskilde hva gjelder annonsesalg for BG..........say no more
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Tomas:

Svaret på ditt spørsmål er egentlig enkelt. Nei, du skal ikke finne deg i slik kundebehandling. Hvis du ikke når fram med muntlig reklamasjon/klage, bør du skrive, gjerne med kopi til verkstedansvarlig hos importør. Dette bør du gjøre så raskt som mulig. Nå er Jarle Kleppan på banen, og du bør kontakte han. Jeg tror ikke dette har med A-K å gjøre, det kunne like gjerne skjedd hos Eik eller FK.

Jeg har en Duun VM 100 jeg også, som heldigvis har fungert knirkefritt. Hvis jeg trenger service/rep. på denne forventer jeg at det kommer en som har god kunnskap om produktet. I tillegg har jeg en blå og en rødbrun traktor fra samme forhandler. Hos min nærmeste AK-forhandler har jeg heldigvis ikke noe å klage på.

Vi er avhengige av god service og kundeoppfølging og det er det flere som må ta innover seg.

 

Stå på og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Til Idefox,

 

Du skryter veldig av denne a-k nærbø, å det er bra! For jeg trur nesten at du er den eneste som gjør det :-) jeg kan skrive opp eksempler opp å ned i mente, men jeg gidder ikkje, du har jo som du har nevnt flere ganger både jobba der, å handla fleire av dine traktorer der, så selvfølgelig får sikker du god service der, som både storkunde å arbeider, men for oss vanlige dødlige er det straks mykje verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

I grunnen ganske fiffig at sistemann her både vil være anonym, rakker ned på en av de mest seriøse debattantene her inne og ikke \&quot\;gidder\&quot\; å komme med noen eksempler på det han mener er dårlig service... Trur kanskje Idefox har truffet rett spiker lengre oppe her, se om dere finner den de som gidder :)

 

Og forøvrig, du er rapportert anonym, med grunngivelse totalt nyttesløst og lite begrunna kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

At folk blir forskjellig behandlet av forhandlere og på verksted er vel noe som er gjenganger hos dei fleste.

Store kunder, som bytter ofte traktor/redskap får bedre service fra verksted, og er meir attraktiv for selger, så klart....mens ein vanleg kunde som ikkje handler for 100 000vis i året, men kanskje ein traktor med 10-15 års mellomrom, ikkje har særlig høg prioritet hos verken verksted el selger.

Må da nesten stå på kne å be, for å få ein selger til å komme innom i dag. Hugsar sist på 70, og først på 80talet. Selgerne stod nesten i kø, for og selge deg eit produkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...