Gå til innhold

MF 4200 kontra MF 4300


Gjest

Anbefalte innlegg

Ønsker svar fra alle som har eller har hatt MF 4245-4255 eller 4345. Vurderer å kjøpe en slik. Et annet alternativ er å spare penger og kjøpe en MF 390/390 T. Merket er bestemt til MF.

Bruksområdet er potet og kornproduksjon på et mindre gårdsbruk. Kommer til å gå ca 300 timer i året.

 

Er litt skeptisk til denne berømte fjøra hos disse MF seriene. Men er traktorene ellers kurante.

Kom med både positive og negative momenter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arton_1

Ønsker svar fra alle som har eller har hatt MF 4245-4255 eller 4345. Vurderer å kjøpe en slik. Et annet alternativ er å spare penger og kjøpe en MF 390/390 T. Merket er bestemt til MF.

Bruksområdet er potet og kornproduksjon på et mindre gårdsbruk. Kommer til å gå ca 300 timer i året.

 

Er litt skeptisk til denne berømte fjøra hos disse MF seriene. Men er traktorene ellers kurante.

Kom med både positive og negative momenter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Etter som jeg har forstått er vel dette problemet mest gjeldende på 300-serien og delvis også på 4200-serien. Det siste alternativet ditt har vel en noe annen oppbygning av betjeninga, sjøl om girkassen er den samme.

 

Hytta er og i fordel 4200 / 4300 - den som sitter på 300-serien er sørgelig trang.

 

Jeg syns sjøl 4300-serien er en kurant traktor, slett ikke værst å jobbe med når man får en topputstyrt modell. Kommer jo litt an på om du skal ha laster eller ikke, men jeg ville gått for en nyere 4200 eller 4300 med vendegir hvis du skal finne deg en med laster.

 

Erfaringene mine med 300-serien er dessverre dårligere. Vært borti både den gamle med girspakene mellom beina, og den nyere med sidemontert girspak. Begge utgavene syns jeg har hatt litt lett for å \&quot\;falle fra hverandre\&quot\;, den ene feilen utløser den neste. Kommer sjølsagt litt an på bruken, men det virker som disse traktorene ikke tåler å bruke alle kreftene og jobbe tungt over tid. Kanskje jeg bare har vært uheldig, eller har andre lignende erfaringer?

 

Dette er slett ikke ment som å henge ut MF - i utgangspunktet liker jeg merket, og syns de har lagt veldig bra traktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...