Gå til innhold

New Holland T5050


Gjest

Anbefalte innlegg

I Juni i fjor ble det underskrevet kjøpsavtale på en ny T5050 fra A-K med kjettinger, spyd og snøskuffe. Forventet leveringstid var i slutten av september.

15 oktober etterlyste jeg den og fikk ny beskjed om månedskiftet oktober/november.

10 November ble den nok en gang etterlyst, denne gangen ble jeg lovet at den skulle være her i slutten av November.

15 Desember ankommer den, jeg er på jobb, men får beskjed om at den har kommet. Skuffelsen er derfor rimelig stor når snøskuffa, spydet og kjettingene manglet. Så der står jeg med en traktor uten kjettinger på blankisen, spydet ble solgt dagen i forveien (dumt av meg..) og jeg har 100 sau som skal ha rundball.

10 Januar kunne de gledelig meddele at skuffa var kommet.

Og 1 Februar fikk jeg sannelig LÅNE noen lettkjettinger de hadde fått tak i, siden mine ikke hadde kommet..

Spydet har jeg fortsatt ikke sett snurten til (takk og lov for gode naboer og noen kroner for kjøring av rundball.)

I tilegg fikk jeg idag en tileggsregning på 20 000 kroner for den nye G3 garantien. Jeg spesifiserte det gang på gang da jeg snakket med selger at "Denne prisen er ferdig levert på gården? Ikke noe tilegg eller ekstra av noe slag? Denne prisen er endelig?" Hvis de virkelig står på sitt og krever 20 000 for garantien, så blir det bye bye til den nye traktoren.

Regner med spydet er av gull da, siden det nå ble bestilt for 8 måneder siden.. Puh, da har jeg fått ut litt steam.. Noen andre som har opplevd lignende? Vurderer og skrive bok om dette her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Juni i fjor ble det underskrevet kjøpsavtale på en ny T5050 fra A-K med kjettinger, spyd og snøskuffe. Forventet leveringstid var i slutten av september.

15 oktober etterlyste jeg den og fikk ny beskjed om månedskiftet oktober/november.

10 November ble den nok en gang etterlyst, denne gangen ble jeg lovet at den skulle være her i slutten av November.

15 Desember ankommer den, jeg er på jobb, men får beskjed om at den har kommet. Skuffelsen er derfor rimelig stor når snøskuffa, spydet og kjettingene manglet. Så der står jeg med en traktor uten kjettinger på blankisen, spydet ble solgt dagen i forveien (dumt av meg..) og jeg har 100 sau som skal ha rundball.

10 Januar kunne de gledelig meddele at skuffa var kommet.

Og 1 Februar fikk jeg sannelig LÅNE noen lettkjettinger de hadde fått tak i, siden mine ikke hadde kommet..

Spydet har jeg fortsatt ikke sett snurten til (takk og lov for gode naboer og noen kroner for kjøring av rundball.)

I tilegg fikk jeg idag en tileggsregning på 20 000 kroner for den nye G3 garantien. Jeg spesifiserte det gang på gang da jeg snakket med selger at \&quot\;Denne prisen er ferdig levert på gården? Ikke noe tilegg eller ekstra av noe slag? Denne prisen er endelig?\&quot\; Hvis de virkelig står på sitt og krever 20 000 for garantien, så blir det bye bye til den nye traktoren.

Regner med spydet er av gull da, siden det nå ble bestilt for 8 måneder siden.. Puh, da har jeg fått ut litt steam.. Noen andre som har opplevd lignende? Vurderer og skrive bok om dette her \;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den garantien gjeldene fra den 1/1-2012 da?

Når traktoren er levert desember så er vel den traktoren uten den G3-garantien hvis det ikke er avtalt noe annet.

 

Eller da, hvordan er traktoren? :)

Er den god å kjøre og hvor mye kostet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklaringen kom kjapt etter innlegget her. Fakturaen ble sendt til feil person etter at noen hadde byttet om på to traktorer, så den kunne jeg bare bruke til å fyre i ovnen med, noe som er veldig greit i disse vintertider. Som plaster på såret for feilen og uventet leveringstid fikk jeg derimot G3 garantien. A-K fremstår dermed mer som den seriøse forhandleren jeg kjenner dem som. Så alt i alt er jeg nå en mye mer fornøyd A-K kunde enn for en par timer siden.

 

Traktoren er jeg kjempefornøyd med, liten nok til å komme inn i fjøset med rundballer og kraftig nok til mitt bruk. Nå leier jeg jo inn pressing da, så blir stort sett frakt av rundballer, brøyting og litt jordbearbeiding etterhvert. Greit og oversiktlig førerhus med AC. Mye justeringer på setet så du får riktig stilling og sitte i. Kun gått 40 timer enda, så ikke så mye testmateriale og komme med, men førsteinntrykket er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig merkelig ut,Snøskuff,Kjetrtinger og Spyd er nå vel noe alle forhandlere har liggende.

Du må se hva som står på kontrakten hva som er avtalt å betale,ikke betal noe mer.

Hva heter selgeren og hvilken AK avd?

Ta kontakt med importøren på Kløfta å fortell dem om problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris er jeg sannelig ikke helt sikker på, uten å lete i papirene. Med innbytte av annen traktor og med spyd, snøskuffe, kjettinger, AC, Trima frontlaster + litt annen snacks tror jeg kalaset endte på området 300 000 eks mva. Mener jeg fikk 105-115 000 for den gamle, så hvis jeg sier i området 400 000-415 000 eks mva så er vi vel muligens i området.

Ser det ligger en lignende ute på Finn nå, samme type, gått 500 timer til 395 000 eks mva, så det stemmer nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1

Da fikk du jammen en grei avtale til slutt allikevel, i og med at du fikk med G3-garanti.

men såklart skulle det bare mangle at de er rause når sånne bagateller tar så mye tid.

Har forgjengeren av traktoren din og tror du har kjøpt deg en kjempetraktor! Misunner deg - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...