Gå til innhold

Laster som går treigt


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en valtra 6550 med el styring av laster.

Lasteren går tregt opp og ned ,men på tilten er den som den skal. har kalibrert lasteren så skal ikke være noe galt der. anywone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6550 hadde vel aldri noe annet enn Ålø sine sentraler og joysticker? Elektrisk eller mekanisk sentral? Med single hydraulikkoblinger ville jeg byttet rundt to og to slanger for å se hvordan løft oppfører seg med olje fra tilt i gjennom sentralen og motsatt. Ved multidoc må du skrue av slangene og prøve. To bakerste er til løft både på single og multidoc.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Las etterpå at du hadde el styring..... Hvis det er den med blå spak fra Ålø så har jeg hørt at det kanskje ikke er den aller mest feilfrie, men har ikke hatt den selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom også på at den el styringen jeg tenker på har en sakte knapp. Tror det er den grønne til høyre som gir sakte fart på løftinga, kanskje tilten også. Men så tror jeg også den går automatisk på når strøm eller tenning slås av og på. Helt sikkert noen her på forumet som kan korrigere hvis jeg tar feil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jakob_b_1
Takk for svar. Byttet rundt slangene som du skrev da ble tilten treig mens løft senk ble som normalt. Da er det vel ikke el styringa det er noe galt med, men muligens sentralen??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den blå el-spaken fra Ålø du har? Onkelen min tror jeg fikk problemer med noen o-ringer i sentralen, og mener å huske at de forstyrret og klusset til der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest hallerv_1

Eg har også en slik laster med samme sentral, som går treigt.

Hadde vert interesant å høre om du har funnet løsningen på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt hankoblingene på sentralen. Disse slites etter noen års bruk. Du kan ofte se det på dem der kulene i hunnkoblinga låser koblinga fast blir det etterhvert små hakk i hannkoblinga som gjør at koblingene ikke kommer nær nok hverandre til at det blir god nok gjennomstrømming. Ventilen i tuppen på koblinga blir ikke presset langt nok inn. Kan fungere en vei, men støypes andre veien.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...