Guest Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Hei alle sammen. Ser ut til å være mye kunnskap blant alle debattanter. Mitt spørsmål dreier seg om gearboks til Valmet 602-604. Er det samme bakende (innmat i gearboks,differensial) på disse? Holder gearboksen til "lett" arbeid som snøfresing, selv om det uler stygt på høygear? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oleo_1 Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 Hei alle sammen. Ser ut til å være mye kunnskap blant alle debattanter. Mitt spørsmål dreier seg om gearboks til Valmet 602-604. Er det samme bakende (innmat i gearboks,differensial) på disse? Holder gearboksen til \"\;lett\"\; arbeid som snøfresing, selv om det uler stygt på høygear? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Valmet 602 og 604 er teknisk sett så og si like. Forskjellene ligger i en liten modernisering av hytte og panser. Hytta på 602 er litt bredere. Ja, girkassa på dem holder til slik lettkjøring. Onkelen min hadde en 604, og den raklet og ulte i girkassa helt fra den var splitter ny. Spesielt ille låt det på tomgang , med gruppespaken i \"\;høy\"\;. Men en lettkjørt og snerten traktor var det, og en utrolig seigdragende liten tass. Husker naboen hans hadde en Ford 5610, og den klarte faktisk ikke å følge valmeten med plogen eller harva. Det mest irriterende med den var at den hade kun 6 gear, og at du ofte måtte bruke begge gearstengene når du skulle rygge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oddbjørn_1 Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Unnskyld, det ble motsatt. Hytta på 604 er bredere enn på 602. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Oleo_1 Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 Takker for svar. Godt å høre at gearkassa holder.Den ene som jeg kjørte, var som du sier, ganske høylytt på gruppegiret i høy:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.