Gå til innhold

kjøp av new holland


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer kjøp av 06 modell new holland ts115a med laster.

Noen som har erfaringer med denne trakotoren og tsa serien generelt? Gode som dårlige!

Er opptatt av 2 ting og det er dristofforbruk og driftsikkerhet. Er litt bekymra for om dette er en traktor som vil fungere i flere år uten større reperasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer kjøp av 06 modell new holland ts115a med laster.

Noen som har erfaringer med denne trakotoren og tsa serien generelt? Gode som dårlige!

Er opptatt av 2 ting og det er dristofforbruk og driftsikkerhet. Er litt bekymra for om dette er en traktor som vil fungere i flere år uten større reperasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2006 TS100A Delta. Har gått 3900 timer uten tull. Bruker ikke mye diesel heller. Et minus med Delta er at den bare har 2 uttak bak.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delta kan fås med inntil 3 uttak. Enkel og driftsikker traktor som samtidig har semipowershift og 28/38 toms hjul. Tyngde nok til litt større redskaper samt bra utsikt og lavt støynivå sammenlignet med f.eks NH TLA.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ble handel av tsa. Etter 2 timers bruk fikk jeg alarm om at oljetrykket til styringa/transmisjon var lavt. Og meldingen lød stopp.

Er det egen olje for gir/styring?

Hydraulikkolja er på riktig nivå. Ellers virker alt normalt på sving gir osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Denne traktoren har vel felles suppereservoar for alt. Det beste er vel å dra til A-K å kjøpe Ambra olje, hvis du skal bytte olje. Dem er visst litt spesielle på oljekvaliteten disse traktorene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monter en ny trykkføler, så er det 99 % sikkert at feilen er i orden igjen. Sitter på ventilblokka innenfor dieseltanken.

Disse ryker i uendelige antall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei.

Kjøpte 04 modell TS110A

fikk samme alarm. fylte på olje til rett nivå. fortsatt samme feil. Byttet føleren hjalp ikke. skiftet filter.

feilen ble borte etter en stund.

Ute å kjørte en dag her nå når det var en 5-10 minus. da jeg kom hjem og traktoren står på tomgang kommer denne feilen igjen.

 

opplever også at ventilen ikke slipper opp igjen trykket når du løfter trekksenger og tilten på skuffe på laster.

noen som har noen tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

E dæ 1 eller 2 pompår på TSA en?

E fækk opp på min før 3 uker siden at dæ va tette filter / lavt oljetrykk. Byttet filter og olje på hydraulikken. Fylte olje i det største filteret før montering. Etterpå kom og gikk lyset med tette filter, og muligens en liten ulyd i pumpa. Men idag kom det opp stopp lys, og lyd fra pumpa. mistet servostyringen og fremdrift. Men hver gang jeg starter på nytt fungerer alt i 1-2 minutt før det starter på igjen. Jeg tenker litt at hvis pumpa er defekt hvorfor fungerer den en stund etter hver oppstart? Er det noen sjangs for at det kan være luft i systemet, eller er det ønsketenkning?

Pumpe pris 22 000 eks mva på økonomideler. Noen steder som er billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...