Gå til innhold

Case IH 785 - 885 - 995 XL ca 1990 modeller


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Strir med traktorkjøp enda jeg da. Får liksom ikke bestemt meg siden markedet egentlig ikke er så stort og prisene er litt stive til den bruken jeg har tenkt.

 

Bor i en skråning og trenger en 4x4 med kjetting og frontlaster for å holde snøen unna samtidig som jeg skal bruke traktoren til å sjøsette og ta opp båt og annet småtteri.

 

Er den ene bedre enn den andre? Noen kjente feil eller svakheter? Noe jeg bør styre unna?

 

Har lyst på JD, men har kjørt litt Case og de er jo noen slitere da!

 

Noen som kan anbefale alternative merker til en prislapp rundt 100.000.-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Til slikt hobbybruk så er vel det meste av traktorer til 100 000 brukbart egentlig... Små, nette firehjulstrekkere med laster står høyt i pris, de kan ofte være like dyre som en 100-hester.

Men den må starte om vinteren, skal du få brøytet snø. Kjedelig om du våkner innesnødd en morgen og motorvarmeren må stå i 3 timer før du får liv i den. Startingen er kanskje viktigere enn traktorens girutvalg og PTO muligheter? Vanligvis så er i hvertfall J-D, Fiat, Deutz, Zetor og Valmet lettstartede. (Valmet 305 og 405 kan dog være leie å få liv i.) Ford, Case IH og MF er som regel tunge å starte. Men dette bør du helst prøve før du kjøper den. Det varierer fælt fra traktor til traktor. Det er passende å prøvestarte i 5-10 kuldegrader, men pass på så ikke selgeren har lurt deg med å ha i motorvarmeren før du dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...