Gå til innhold

MF 4355 vs 5445


Gjest

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe ny traktor. Har en 4355 2003mod. og en 5445 2005mod. på handa. Er det noen som har erfaringer med disse modellene. Hvilke forskjeller er det, bortsett fra motorstørrelse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har tenkt å kjøpe ny traktor. Har en 4355 2003mod. og en 5445 2005mod. på handa. Er det noen som har erfaringer med disse modellene. Hvilke forskjeller er det, bortsett fra motorstørrelse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest larsen_1

jeg har selv en 4355 en traktor jeg liker godt, god på jordene og i skogen,og som laster traktor er den oversiktlig og helt grei. skulle egentlig ønsket meg litt mere olje på hydraulikken, men når man samkjører hydraulikk pumpene så går det tåelig bra. litt mye støy inne i hytta noe jeg tror er bedre på 54 serien. brukte den i flere år på en bio rundballe presse, noen den taklet veldig bra, en måtte bare bruke lavere gir i bakkene, noe som gjorde at jeg fikk mye for i ballene. vil tro 54serien er mere avansert, er det dynashift på den?

den jeg har er det kun et splitt gir og klutsfri vendegear,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Takk for svaret. Det er ikke dynashift på den, så det er nok samme kasse som du har. Det vil bli nokså stor prisforskjell på disse to og når de er såpass like, vil jeg kansje falle mot 4355,en. Skal hovedsaklig bruke den til snøbrøyting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Dette er vel strengt tatt to helt ulike traktorer. 4300 serien er produsert i england og er en viderutvikling av 4200 serien som igjen var en videreutvikling av 300 serien fra tidlig 90-tall (eller sent 80 tall?) M.a.o. gamle konstruksjoner som er blitt flikket på. 5400 serien er franskprodusert og helt ny konstruksjon(da den kom). Girkasse og traktor forøvrig er lite sammenlignbar med engelskmannen. Kvalitetsmessig vil jeg påstå at 5400 serien er bedre. både utvendig og innvendig. Lakken på de engelskproduserte hadde en tendens til \&quot\;å falle av\&quot\; kort tid etter de var ny.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest larsen_1
2003 var vel de første 43serien som var fransk produsert.de har svart hytte. va er forskjellen på gir kassen da hans olav?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

er det speedshift på 5455 tror jeg ikke kassene er så veldig ulike. 16/16 kontra 24/24. Dyna4 hadde vel ikke kommet på 05 modellene av 5400-serien.

 

prestasjonsmessig tror jeg de er ganske så like, bortsett fra at 5400 vel er en god del grøvre bakstuss enn den 300( følgelig også 100..) - baserte 4300.

 

selv om begge er fra Beauvais-fabrikken tror jeg at jeg ville følt meg mye tryggere på kvalitet og driftssikkerhet med en 5400. 4200 og 4300 hører jo til de generasjonene som ødela masseys kvalitetsrykte, mens 5400 sammen med 6400, 7400 og 8400 utgjorde den nye generasjonen som langt på vei har gjenopprettet kvalitetsryktet.

 

hvis det er noen titusener om å gjøre ville jeg altså gått for 5400, er prisforskjellen stor hadde jeg tatt 4300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde i alle fall ikkje vert i tvil, eg hadde kjøpt 4355. då får du ein meget sprek traktor til brøyting. 5445 er en ganske lat traktor i forhold til 4355. Og på 5445 så har du ein prioriteringsvntil for oljen som gjer at viss du bruker bremsene vil dei bli prioritert. Så og køyre lastar,frontlift,plogløft..... mens du står i en bakke og bremsa for fult går innmari seint. Har sjølv brukt begge traktorane og er i allefall ikkje kjøpt 54-serien etter eg hadde køyrt den ei stund.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TS100A_1

Eg veit ikkje om eg hadde kjøpt noen av disse to men det er jo opp til deg selvsagt.

eg har ikkje noko serlig erfaring med 5445 men eg har hat en MF 4355 og det var en veldig kjekk og grei traktor til landbruksdrift og snøbrøyting , han var veldig sprek og lett og arbeide med hytta var romslig og oversiktelig . Men det som var problemet med traktoren var at det til stadighet var noe tull med han sån at han sto mere i ro en han var i bruk,her er noen av problemene eg hadde traktoren vil ikkje starte (en gjenganger) , dynamo ryker .vendegir og hurtigir tuller seg ,lader ikkje.Var svert nøye med velikehold og vasking alle serviser var fylgt og utført på merkeverkstad, dette var den første nye traktoren eg kjøpte meg (var 20år) og det ble ein stor skuffelse. Eg hadde traktoren i 3år (var gått 1700T) og da byttet eg han inn mot en NH ts100a 2005mod den har gått som en klokke siden eg fikk den ,har kjørt 3890T nå. eg bruker traktorene til anlegsdrift , snøbryting og på gården har ein TS135A 2006mod og en TN75 også. Vist mf hadde virket uten alt dette tullet hadde eg nok hat den enda men ein kan ikkje ha utstyr som er så mye tull med det koster mye penger og ikkje minst tid og når snøen laver ned har en ikkje tid til å vente på servisbil. kan og nevne at en som bor i nerheten av meg kjøpte en 4355 2 måneder etter meg og han hadde nett det samme problemet ,han byttet traktoren etter 3,5år og kjører eit annet merke i dag. Eg er blitt svert skeptisk til MF etter dette , så mitt råd til deg er at du forhører deg nøye med eigerog forhandler om historien til traktorene og kanskje du skal titte litt på andre merker også. Husk at det er ikkje fargen på traktoren som er viktig , det som er viktig er at den fungerer.

Lykke til med fremtidig traktorkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Takk for alle innlegg. Det er utrolig lærerikt å lese om deres erfaringer. Det er vanskelig å bestemme seg for traktortype, så dette hjelper mye. Det er begrenset utvalg i akkurat denne størrelsen. Store gårdsbruk bruker ofte disse til nr.2 traktor. Har ikke bestemt meg enda for hvilken traktor det vil bli. Tar gjerne imot flere tips.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

sprek skal du nok ikke regne med at en 5445 kommer til å være, iallfall ikke etter vei, men de kvalitetsprobleme som ts100a referer til tror jeg ikke er tilstede på 54-serien.

 

personlig syns jeg røde ca 100-hestinger med hivis nese er noe av det bese som finnes, men en ny 5m kan fort vise seg å ikke være veldig mye dyrere enn en pent brukt 54, skulle være verdt å se på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjøpte meg en NH TS110 98mod med 4000 timer i fjor høst. Begynner å få litt erfaring med den. Bruker den i brøyting og vedarbeid. Altså mye lasterarbeid. Fungerer helt supert til mitt bruk.

 

God hydraulik og sikt ut av hytta, god og funksjonell girkasse.

 

Kjøp det du har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...