Gå til innhold

kjøpe valmet 602


Gjest

Anbefalte innlegg

tenker på og kjøpe meg en ny traktor, til snø brøyting. og div. vurderer da en Valmet 602-4 1982mod.

den har gått 10000timer. og han skal ha 45,000kr for den.

er dette en grei traktor? er litt skeptisk til timetallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

tenker på og kjøpe meg en ny traktor, til snø brøyting. og div. vurderer da en Valmet 602-4 1982mod.

den har gått 10000timer. og han skal ha 45,000kr for den.

er dette en grei traktor? er litt skeptisk til timetallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Dette er en lettkjørt og snerten traktor, men 10000 timer høres mye ut. Det er også gammeldagse \&quot\;vaiertimer\&quot\; som teller saktere en de nye \&quot\;elektriske klokketimene\&quot\;. Det kan fort tilsvare 14000 timer på en nyere traktor. Den har tørre skivebremser som ikke har særlig god virkning.

Pass også på kingboltene i framakselen, de er uten smøring og slites ut etter noen år.

Girkassene på disse gamle valmetene er ikke allverdens slitesterke, og styggdyre deler når det skjer noe.

Den har bare 6 gear forover og 2 bakover, med et enormt sprang fra 5. til 6. gear, så den er litt upraktisk i transport. Starter motoren lett når det er kaldt så kan du gå ut fra at den ikke er utslitt. (Husk å dra på håndgassen FØR du trykker inn kaldstartknappen på dieselpumpa.)

Girkassene rakler fælt når traktoren går på tomgang, men pass på at den ikke spretter ut av gir hvis du jukker med gasspedalen i nedoverbakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest temlav_1

Kan samtykke i det som er skrevet om 602 tidligere i tråden.

Har selv hatt en 604-4 for noen år siden, det er i praksis samme traktoren. Framakslingen tåler ikke frontlasterkjøring\; kingboltene løsner og i tillegg er det problem med kryss/stikkakslinger. Gearboksen har ømtålige sync.ringer som lett kan sprikke ved uforsiktig gearing. Den har som tidligere nevnt for lite gear med for stort sprang mellom 5. og 6. gear.

Utover dette er det lettkjørte traktorer med gode motorer, men 10000 timer er alt for mye i og med at det ikke er klokketimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg henger meg på denne tråden siden det gjelder en lignende traktor. Jeg har en 604-4 med defekt kløtsj og bremser, og vurderer å selge den som deletraktor/restaureringsobjekt da jeg ikke skrur noe særlig selv og det blir ganske dyrt å få dette fikset på verksted. Det jeg lurer på er hvor mye jeg kan få for denne traktoren? Den er kjørt 4000 timer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 11 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...