Gå til innhold

John Deere 6830


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på om -30 serien til John Deere er bra ift -20 serien? Var veldig fornøyd med -20 serien etter -04. Lurer på å kjøpe ny JD nå, men er litt usikker på om det blir 6630 eller 6830.. Lurer på 6830, den virker sprek, skal bruke den mye i transport og snøbrøyting. Noen tips, hvordan motorvolum er det i 6630 forresten, er det samma som på de to storebrødrene(6,8) så kan man vel stille den opp litt??

 

Hva ligger prisen på en ny 6830 premium maks prutet?? Lurer på laster og. Står mellom Ålø q65 og Trima 5.0+. Hva er best og billigst, eller hvem får du mest for pengene? Vurderer ingen andre lastere med tanke på at jeg skal selge den en gang..

 

Hva av ekstra utstyr er det "verdt" å ta med på en premium modell??

 

Har ikke låst meg 100 % på John Deere, men har erfaring med at det er gode og solide maskiner til transport og jordbruk.

 

Men f.eks CNH Puma frister i 160-170hk klassen frister og, noen som kan anbefale Puma??? Hva er prisen på den??

 

Mvh

 

Øivind Gjertsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei

 

Lurer på om -30 serien til John Deere er bra ift -20 serien? Var veldig fornøyd med -20 serien etter -04. Lurer på å kjøpe ny JD nå, men er litt usikker på om det blir 6630 eller 6830.. Lurer på 6830, den virker sprek, skal bruke den mye i transport og snøbrøyting. Noen tips, hvordan motorvolum er det i 6630 forresten, er det samma som på de to storebrødrene(6,8) så kan man vel stille den opp litt??

 

Hva ligger prisen på en ny 6830 premium maks prutet?? Lurer på laster og. Står mellom Ålø q65 og Trima 5.0+. Hva er best og billigst, eller hvem får du mest for pengene? Vurderer ingen andre lastere med tanke på at jeg skal selge den en gang..

 

Hva av ekstra utstyr er det \&quot\;verdt\&quot\; å ta med på en premium modell??

 

Har ikke låst meg 100 % på John Deere, men har erfaring med at det er gode og solide maskiner til transport og jordbruk.

 

Men f.eks CNH Puma frister i 160-170hk klassen frister og, noen som kan anbefale Puma??? Hva er prisen på den??

 

Mvh

 

Øivind Gjertsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

-30 serien har visst seg(i mitt tilfelle) å fungere bra. commandosenteret er noe du bør ta med, og jeg ville valgt autopower transmisjon med zero. nydelig og bruke. veldig lettkjørt. og -30 serien er minst like solid som -20 serien. trima eller ålø er litt smak og behag, ålø er litt dyrerer. en 6830 koster 900000 eks mva med litt utstyr, så kan regne 1,2 mill med laster. vurder fendt.

neida vet ikke pris jeg, noen andre??

 

puma har jeg ikke erfaring med, men er jo grmlyd i dem da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Øyvind: Hvorfor kjøper du ikke bare en traktor som har hester nok, i stedet for å chippe en og i verstefall ta knekken på drivlinja?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Tracker:

Blir nok som du sier å kjøpe en traktor som har hester nok. Har bestemt meg for å sjekke 6830 til uken. Høre med \&quot\;alle\&quot\; felleskjøp som er i distriktet her, og forsøke å presse ned pris, men først skal jeg prøvekjøre en:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Hei

 

Når du først skal handle så stor traktor som i tilegg skal gå i anlegg, mener jeg 50 km/t med fjørende fremaksel og bremser er et must. For det første gir det deg som sjåfør en mye bedre hverdag og økt annehandsverdi. Når vi kommer i den HK klassen er det mye enklere å få solgt en med 50 km/t og fjøring, enn en med 40 km/h uten fjøring.

 

Når jeg sier uten fjøring, så kjenner jeg JD ganske greit. Merkostnaden på 50 km/h er fjøring m/brems, framskjermer, større dekk (tipper 600 på evt din) og brede bakskjermer. Altså, du får det du betaler for.

 

Hyttefjøring er et pluss.

 

Autopower har jeg på begge mine 30-serier og synes det er mye bedre. Med commandarm (et must når man kjøper autopower), elventiler 3-4 (det fjerde er dyrt) stk og JD-spak til laster blir det fort i underkant av 100.000. Selve kassen koster vel ca 50 000 tenker jeg.

 

Ta forbehold om mine priser, det er husk og de kan ha forandret seg.

 

Kjører en 7530 og 6630, og etter bruken din synes jeg du burde kjøpe en 6830, den koster nokk fort litt mer da det er ganske stor forskjell på de to. Amerikans bankende som skrevet tidligere, og det mer behagelig, roliger og stødigere. Fordel ved dumperkjøring.

 

Ellers er Autopoweren god å bruke, aldri mer vanlig gir. Det er nesten bare og gi gass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Anonym

Hei!

 

Da har jeg handlet en ny 6830 premium, med ny økt effekt. (175hk) Ble med Trima +5.0p pga pris. Det er også nytt design på Trima og Quicke forøvrig. Med john deere sin elektroniske laster spak. 50km/t. Jeg tok også med elektroniske ventiler. Blir også en blitzbjelke fra whelen, som har fire hjørnestrober.

 

Traktoren får jeg i begynnelsen av Juni. Gleder meg som en unge. Har fått mye kjøring så det blir mange timer i det nye vidunderet!! Takker for alle hyggelige svar her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Glemte å si jeg valgte Autoquad plus girkasse. Syntes den var veeldig fin å bruke. Det har kommet knappeclutch og autogir funksjonsknapp på girspaken som fungerer utmerket. Også minimalt med effekttap. Men hadde jeg hatt råd hadde det kanskje blitt autopower.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...