Gå til innhold

Valmet 900 - sikringsbrudd i hovedlys


Gjest

Anbefalte innlegg

Sikringen (25A) ryker når jeg kobler inn nærlyset (trinn 2 på hovedlysbryter). I trinn 1 (parklys) fungerer sikringen.

Noen som har tips angående dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kurt_1

Sikringen (25A) ryker når jeg kobler inn nærlyset (trinn 2 på hovedlysbryter). I trinn 1 (parklys) fungerer sikringen.

Noen som har tips angående dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peter_Harholt_1

Prøv først å ta ut lyspærene. Det kan forekomme at det blir brudd i glødetråden og at den legger seg til jord på en slik måte at den drar alt for mye strøm.

 

Ellers så vet jeg ikke om det er tilkoblet uorginale ekstralys osv. på din traktor og om eventuelt disse henter strøm fra denne kursen. Det er det ikke meningen at de skal, da kan ledningsnettet bli overbelastet og sikringen gjør jobben sin.

 

Hvis problemet kommer og går kan det være gnag på en ledning slik at dette kortslutter. Dette kan også være årsaken selv om problemet er der hele tiden.

 

Sett i alle fall ikke inn større sikring enn det skal være!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
På min 900 var det brudd i kontakten som står på torpedoveggen i front av hytta som forårsakte utkobling av lys og sikringsbrudd..... Har selv problemer med at sikringen på fjernlysene går jevnt og trutt....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristan
Hvis trådene i lyspæra kommer borti hverandre så kan det forårsake sikringsbrudd. Men vanligvis er det ledningsgnag eller sammensmelting av ledninger som er feilen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...