Gå til innhold

varmeapparat valtra 6550


Gjest

Anbefalte innlegg

på min 6550 kan det noen ganger gå lang tid,kansje 30 min.fra motoren er varm, til det blåser varmt i hytta,er det noen elektrisk sirkulasjonspumpe for varmeapparatet eller noe,slangene som går opp i hjørnestolpen blir ikke varme ,før varmeapparatet plutselig blåser varmt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alutrac_1
på min 6550 kan det noen ganger gå lang tid,kansje 30 min.fra motoren er varm, til det blåser varmt i hytta,er det noen elektrisk sirkulasjonspumpe for varmeapparatet eller noe,slangene som går opp i hjørnestolpen blir ikke varme ,før varmeapparatet plutselig blåser varmt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Jeg synes dette høres ut som en liten, liten lekkasje i toppakningen. Valmet / Valtra fra rundt år 2000 har visst hatt litt trøbbel med dette. Det lekker små mengder eksos ut i kjølesystemet, og de boblene hoper seg opp på det høyeste punktet..... nettop, i varmeapparatet i taket. Da slutter vannet å sirkulere. Mister du varmen på tomgang? Og så plutselig blir det varmt når du får opp litt turtall? Når du ruser motoren og får mere fart på vannpumpa så trykker du plutselig vann opp i taket igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alutrac_1
problemet kom etter at jeg demonterte varmeapparatregisterne for å tette sprekker i potta under registeret for varmeapparatet og aircondisjonen,så det må vere luft igjen der oppe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Demonterte du hele øvre takplata når du reparerte oppi taket? Da trur je du har fått lagt vannslangene litt feil så de blir litt flatklemte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...