Gå til innhold

Deutz agrofarm 430 ttv


Gjest

Anbefalte innlegg

Nokon so har ein slik? Er dette ein driftssikker traktor. Prøvekøyrde ein igår, og virkar meget lovande. Litt stiv pris, 499.000,- kan vel omtalast so eit minus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjellp_1
Nokon so har ein slik? Er dette ein driftssikker traktor. Prøvekøyrde ein igår, og virkar meget lovande. Litt stiv pris, 499.000,- kan vel omtalast so eit minus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han eg er i samdrift med har nettopp kjøpt ein slik! Grei nok traktor, men det er forferdeleg irreterande med hydraulikken som alltid må aktiverast med at knappar må haldast inne i nokre sekund. Det burde ikkje vera nødvendig. trur ikkje prisen er spesiellt høg. Trur du må ut med hundre tusen til for ein fendt 211.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjellp_1

må ein aktivisere hydraulikken etter kvar start, og igjen dersom farten kjem over ein viss km/t? Dette høyrdest tungvint ut ja..:(

 

Prisen er høg dersom du samanliknar med ein NH 5060( So sjølvsagt ikkje har trinnlaus kasse), men ja, fendt er noko dyrare. Spørsmålet er om ein skal bruke 150.000 meir for å sleppe giringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kva koster en jd 6230 trinnløs? trodde nesten du kunne få den til samme pris?? det er jo en større å mer påkosta traktor med mere komfort, kansje en valtra 122 direct uten fjeringer osv også nermer seg den prisen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du må ut med nesten 100 (kansje litt mindre hvis du er god å forhandle)mer for en jd 30 serie ap, 40 km uten laster og fjøring. Men da får du en helt annen traktor også.....Er jo snart slutt på 30 serie så er vel muligheter for å gjøre et bra kjøp...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare fendt som har trinnløss i samme klasse som agrofarm 430,nemlig 310.den har en villedende pris hos eik på kr 723114:.

Trinnløskassa til jon dir har nok den simpleste løsningen,vil nesten si at det er ei 2 trinns automatkasse,som på en bil.

Agrofarm har nettop blitt kåret til \&quot\;machine of the year\&quot\; i sin klasse.Så jeg syns det er rart at alle andre alternativ er så mye bedre!

Er dere lønnet hos disse leverandører eller er det bare pjatt og uvitenhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan bokk: vet ikke hvem som er mest uvitende, men å påstå at ap er en to trinns automatkasse, taler jo for at du ikke vet hva du snakker om....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjellp_1

Tenkjer no mest at fendt 211 er kandidaten so er nærmast i størrelse og utførelse. 6230 e ein størrelse opp, og litt av poenget var å ha ein litt mindre traktor nr 2. Den skal erstatte ein -86 fendt 307 lsa( som kanskje er uerstatteleg...?)

 

Kan få ein brukt(300t) fendt 211 med tvilling, for 540\'\'\'\' hjå eik førde. Aber\'\'\'\'et er at det ligg 1 time herifrå og deutz har verkstad 5 min herifrå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg hadde gått for deutz i dit tilfelle, uansett merke er enkel tilgang til deler og servic viktig. Det med hydralikken som må aktiveres er jeg rimelig sikker på kan tas bort av en servicmann med data. Det er gjort på min agrotron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger du Deutz Fahr får du en velkjent, driftsikker og økonomisk Deutz motor, disse blir brukt i volvo anleggsmaskiner, volvo lastebiler/busser, fendt traktorer og mye mye mer. Velger du de små fendt traktorene får du en sisu motor. Disse er sikkert bra, men det er nå ikke deutz.

De små deutz traktorene er utviklet og produsert i Italia på same fabriikken, man kan si mye om italienere, men små traktorer kan de lage. Smidige, lette og kompakte.

Når deutzen er billigere er vel valget enkelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Anonym
Per nå har ttv430 ingen konkurrenter utenom Fendt sin minste vario som koster 150.000 mer. Når det gjelder aktivering av hydraulikk er den sånn fordi det er kravene som settes i EU, de andre merkene kommer etter, men Deutz ligger litt i forkant. Dette kan da også lett deaktiveres av en servicemann. Bedre Gårdsdrift kjørte jo en test av traktoren i sitt siste nummer hvor man kan se på sluttscoren at dette er en meget god traktor. Skjønner ikke akkurat argumentet med å fremheve JD og NH foran Deutz sin, jeg har kjørt begge og ser ikke at de har noen klare fordeler, snarere tvert imot. Når det gjelder prisen så er ikke den høy. Vil du ha samme traktoren billigere så kan man jo bare kjøpe den manuelle....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Låsinga av hydraulikken lan fjernes av servicemann ja, iallefall den låsinga som inntrer over en viss fart. Satte den til 80 km/t på min M410 så da er det ingen fare...

 

Synes det er rart at DF selger så mye mindre enn f.eks JD. er det for langt mellom servicefolkene? Prøvde både JD 6430 standard og DF Agrotron M410 standard i høst, og da prisen var noenlunde lik var jeg ikke i tvil selv om vi har hatt JD\'\'\'\'er siste 35 år her.

 

DF har armlenebetjening, knappeklutsj, hyttefjæring kjempebra sikt og noen hester ekstra på de rimeligste modellene, mens JD kunne tilby meg en traktor som stort sett var prikk lik 15 år gamle JD premium.

 

Prøvde og DF Agrotron K430, men den hadde skrekkelig trang hytte. Er Agrofarmen likedan?

 

Det var dagens reklame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...