Gå til innhold

JD 6930 vs. 7530


Gjest

Anbefalte innlegg

Bortsett fra egenvekt/totalvekt, hk, fysisk størrlese - hva vil dere si er de merkbare forskjellene på en 6930 og en 7530? Er 7530''''en noe merkbart sprekere? Eller er det bare tynden den har å komme med?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjessimaskin.no_1
Bortsett fra egenvekt/totalvekt, hk, fysisk størrlese - hva vil dere si er de merkbare forskjellene på en 6930 og en 7530? Er 7530\'\'\'\'en noe merkbart sprekere? Eller er det bare tynden den har å komme med?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt begge,kommer ann på bruken,syns egentlig at begge går like godt.Men 7530 er noe større,og da er jo bruken som egentli som bestemer.Personlig så syns jeg at 6930 er mer hendig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hei, Vi vurderer og kjøpe \&quot\;ny\&quot\; traktor, valget står mellom 6930 og 7530, vi er godt fornøyd med John deere har en 6220 fra før som vi skal beholde + att Fk er 2 mil unna. Det jeg lurer på er:

Hvilken drar best?

Stor forskjell på diesel forbruket?

+ generelle erfaringer med begge to =)

 

Traktorn blir brukt til vanlig gårdsarbeid, har orkel 1260 agronic, 3 meters slåmaskin, mye variert jord, presser ca 700 daa i året, 1 mil transport av rundballer og husdyrgjødsel.

 

Henter potet 1 gang i uken ca 7 tonn, 2 mil en vei. Utkjøring av vedpaller ++ =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det bruket du beskriver ville jeg valgt 6430 og en KCR box, ca 150 hk. En veldig smidig traktor spes m/laster.

Det er ikke stor forskjell i bredde og akselavstand på 6930 og 7530 men den er høyere, noe pga 42\&quot\; hjul.

Står valget mellom 7530 og 6930 ville jeg valgt 7530. Begge er etter min mening noen bælverk m/laster.

Skal du ha laster på en sekssylindret taktor over 150 HK er det vel kanskje bare Deutz som lager noe med oversikt ?

Hvis du har greid deg med en lat 6220 til nå, vile jeg tenkt meg nøye om.

Fendt 415 ev Valtra er også fine med laster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6430 er uaktuell som ny traktor, kanske når vi bytter ut 6220n om noen år. Vil ha traktor på rundt 200 hk, vi har planer om større møkkvogn også 12-15m3 har kjørt med innleid valra m130 på pressa, 4 sylinder blir for lite :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Er vel ikke umiddelbart helt enig i at en 6930 vil være ubrukbar som lastertraktor - det kommer jo an på hva en skal bruke lasteren til. Som \&quot\;foringstraktor\&quot\; blir det nok i største laget ja, men for å laste opp et rundballelass og dra med seg heim er den fin. Har kjørt fler i omtrent denne effektklassen, og av de jeg har kjørt syns jeg både JD 6830, MF 7480 og Claas Arion 640 gjør seg fint med en Quicke Q 65 / Trima +5 laster.

 

Har så og si null erfaring med JD 7530, bortsett fra noen få demotimer med lillebroren. Men kan se for meg at disse kanskje blir litt klumpete med laster. De er nok betydelig mere \&quot\;trekkdyr\&quot\; enn de største 6030-traktorene.

 

Ut i fra hva du beskriver tror jeg en 6930 er et fint valg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på FK sin brosjyre, 7530 har kun 3,5 cm lengre akselavstand.

Med 650 hjul er bredde lik.

Lengden økes med 3,5 cm + større hjul.

Høyden økes med 15 cm + større hjul.

I praksis tar ikke 7530 mer plass.

Har du ikke problemer med høyden er valget enkelt !

Med de samme hjula hadde du knapt sett forskjell.

Forskjellen på yttermål er mye større på 6430 vs 6930.

7530 er bare så mye grommere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en stemme for 7530 her

 

entreprenør vi bruker mye hadde 6920, har nå 7530, opplever ikke den som vesentlig mindre smidig etter d jeg forstår

 

skal det dras 15 kubikk møkk i bakkane kommer man til å være glad for hver ekstra kg traktor man har, og den sterkere 7530 vil vel også håndtere pressa mer uanstrengt enn en mindre maskin.

 

men for all del, er d mange titusener i prisforskjell så blir d kostbart å overmotorisere også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 6930 kan i utgangspunket dra en henger med ca 1400 kg større totalvekt enn en 6430.

Du kan nok laste ned en 6930 noe mer foran slik at forskjellen blir ca 17 - 1800 kg.

Hadde nok vært glad for en 7530 med ei slik møkkavogn..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...