Gå til innhold

Kjøp av brukt Valtra 6550


Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en Valtra 6550 eller 6650. Er det noen kjente feil med de? Hvilken årsmodell bør jeg kjøpe. Er det noen som vet hva som er blitt endret på de forskjellige årsmodellene. Ser noen har betegnelsen Hi-Tech II . Hva er det som er forskjellen på Hi-Tech I og II
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens_P._1
Vurderer å kjøpe en Valtra 6550 eller 6650. Er det noen kjente feil med de? Hvilken årsmodell bør jeg kjøpe. Er det noen som vet hva som er blitt endret på de forskjellige årsmodellene. Ser noen har betegnelsen Hi-Tech II . Hva er det som er forskjellen på Hi-Tech I og II
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både 6550-6650 og 6850 er noen meget solide traktorer, veldig lite tull med de, kjøp nyere enn 2002 mod, da har du den siste utgaven, hi-tech 2. Ikke så mye forandring, noe kosmetisk, bedre girspaker, automat funksjon på hurtiggir.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, kan ambefale den traktoren ja! kjøpte ein ny skjølv i 04 å har den ennå:) min har gått nermeare 4000t utan store problemer, det eg kan nevne var at når traktoren hadde gått ca 2000t oppstod det et havari i det 3 trinnet på hurtiggiret, som viste seg å vere ein fabrikkfeil, men feilen blei fort retta av merkefohandleren, ellers er det ein driftssikker traktor med f.eks langt bedre svingradius enn andre konnkurerende traktorer med same dekkdimensjon, skal ikkje såre nokon andre debattanter, derfor nevner eg ikkje merker\;) men uansett, kan ambefale deg en 6550 på det sterkeste, viss du liker den skjølv betjeningsmessig osv, lykke til:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en bryter på høyre sidepanelet med teksten \&quot\;auto N\&quot\; så er det en hitech II. Slår du på auto-N så går traktoren i fri på tomgang og når du bremser i sakte fart. (Kan \&quot\;kløtsjes\&quot\; med bremsepedalen som en hjullaster) Den kom ikke i 2002 men i 2000 / 2001. Hitech II utgaven har bedre programmeringsmuligheter så vendegear og hurtiggear fungerer bedre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Jens_P._1
Er det noen som har erfaring med 6550 kontra N91/N92. N91/N92 er mer \&quot\;moderne\&quot\; i utseende, men er ikke like slett under med tanke på bruk i skogen. N91/N92 har opppgitt lavere dreiemoment en 6550. Merkes det på kjøringen ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...