Gå til innhold

Trima Loader control system (LCS)


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg en traktor med LCS lasterstyring og denne har det vært en del problemer med, dvs. den driver å "kutter" hele tida (heldigvis innenfor garantitiden) dette fører da til at lasteren er ubrukelig. Hadde CDC på den forrige, denne fungerte problemfritt.

 

Kunne godt tenke meg å høre noen andres erfaringer med LCS, fungerer det bra eller er det noen problemer der ogsa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skaffet meg en traktor med LCS lasterstyring og denne har det vært en del problemer med, dvs. den driver å \&quot\;kutter\&quot\; hele tida (heldigvis innenfor garantitiden) dette fører da til at lasteren er ubrukelig. Hadde CDC på den forrige, denne fungerte problemfritt.

 

Kunne godt tenke meg å høre noen andres erfaringer med LCS, fungerer det bra eller er det noen problemer der ogsa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

fått orden på problemene? noen med erfaring her/ sine egne meninger,ser da fin ut men liker vanlig spakså jeg- er usikker påhva jeg skal velge er jo mere teknikk her da som kansje vil lage krøll en dag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt LCS electrodrive i to måneder nå, foreløpig kjempefornøyd. Veldig behagelig å kjøre med flere hendige funksjoner. Tror absolutt merprisen for Electrodrive (grå, ca 8000 NOK dyrere enn Ergodrive-vaierstyrt) kontra Easydrive (svart 5000 NOK dyrere enn Ergodrive) er verd det.

Den bevegelige armen som kan stilles/vinkles inn i individuelle førerposisjon og som følger armlenet til setet i alle humper er veldig god.

 

Det eneste negative jeg kan komme på er redskapslåsen. Har ingen problemer selv, men den er litt tungvinn og kanskje litt for sikker. Lurer veldig på å legge opp en egen strømbryter til låsen slik at jeg kan bruke 3. funksjonen som på den andre traktoren med mekanisk lasterstyring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper innpå her med spørsmål om hvilke knapper som skal brukes for hyd redskapslås på CDC??? Sitter med instruksjonsboka til denne, men eneste som virker er 3 og4 funksjon. Får ikke reaksjon ved å bruke P1, P2 og P5.

 

Blinde slangene for redskapslåsen og koble til fra 4 funksjon???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er enkelt når man kan det, hehe, men jeg ser problemet.

 

Husker ikke hva knappene heter, men kaller de fire ved skjermen for ABCD (A er pil, B er OK/enter, C er pil og D er hurtigtast for lasterdemping). På baksiden har du tre knapper\; kaller den øverste for 3. den under for 4. og den ved siden av (nærmere rattet for 5.

 

Prosedyre: hold inne 5. og D til skjermen blinker med et hengelåssymbol, hold inne 3. mens du tilter ut til høyre (redskapslås åpnes), kvitter med D, bytt lasterredskap, hold inne 3. mens du tilter inn til venstre (redskapslås låses) kvitter med D - ferdig.

Før du kvitterer for låst eller låst opp redskapslås med D kan ikke lasteren beveges med joysticken.

 

Håper dette ble skrevet forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...