Gå til innhold

Lasterproblem Ålø 2300


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en Valmet 405 med en Ålø 2300 der jeg har litt trøbbel med tiltfunksjon på lasteren, har snakket med FK og Eik men de skjønner ikke hva det kan være. Lasterens tilt funker fint når jeg tilter opp men ved rolig tilt ned går den bare fem cm så stopper den, ved mer påtrykk løsner det liksom og den tilter fort med katastrofale følger for en eventuell vedpalle.

Det er også trykk både på pluss og minus siden til sylinderen ved operasjon av tilt ned funksjon og man hører turtallet på traktoren gå litt ned , dette om det ikke er last på også. Hva kan dette ha seg? Håper dere kan ha noen svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Valmet 405 med en Ålø 2300 der jeg har litt trøbbel med tiltfunksjon på lasteren, har snakket med FK og Eik men de skjønner ikke hva det kan være. Lasterens tilt funker fint når jeg tilter opp men ved rolig tilt ned går den bare fem cm så stopper den, ved mer påtrykk løsner det liksom og den tilter fort med katastrofale følger for en eventuell vedpalle.

Det er også trykk både på pluss og minus siden til sylinderen ved operasjon av tilt ned funksjon og man hører turtallet på traktoren gå litt ned , dette om det ikke er last på også. Hva kan dette ha seg? Håper dere kan ha noen svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det første som slår meg er at du bør snu trykk- og returslangen på sentralen for å avdekke om problemet ligger i sylinder/slanger eller i sentralen. hvis du snur slangene og problemet blir motsatt, altså tilter fint nedover men rykker oppover, kan det jo tyde på feil med sentral...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd dette med å flytte slangene men da vil sylinderen bare gå ut samme hvilken vei jeg bruker spaken, dette har vist noe med oljestrømmen fra + kammeret som går tilbake og inn i - kammeret på sylinderen slik at hastigheten på tilt ned ikke blir mindre.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som detter inn her mens jeg drikker kaffe.

Bytte om på slangene til løft og tilt?

Se om feilen flytter seg til løft og tilten blir bra. Da skulle du kunne se om feilen er i sentral eller sylindre?

Tror du har en sleide i sentralen som henger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...