Guest Posted July 27, 2015 Share Posted July 27, 2015 Er de noen gode løsninger på at plasten river seg løs fra kniven før den fester seg på ballen? Synes plastrøret som klemmer fast plasten er veldig glatt. Eller er de justeringer som skal til? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 27, 2015 Share Posted July 27, 2015 Er same problem rett som det er på Orkel Agronic og John Deere også... Trur det vart verre etter at eg byrja med tunn forstrekt folie på min Orkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hjelle1 Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Javel. Er førstegangspressende her. Er de forskjellige tjukkelse på plastsortene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Det er litt forskjellig tykkelse på folien som du får kjøpt. Det som er normalt/standard er 0,25my. Du får også det som kalles tynnplast. Den er rundt 0,18 - 0,20my. Jeg anbefaler 0,25my. Når pakkeren starter hos deg: Rives folien av eller drar pakkeren den folien som er mellom plastrøret og klemma ut av den? Jeg tror det er kun justeringer som skal til. Hvilket folie merke er det du bruker? Det er også litt forskjell på "\;seigheten"\; på folien. Hør også med en claas forhandler. Det kan hende at dem har noen råd på dette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hjelle1 Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Plasten blir dratt ut av kniven/klemmen å den ligger der den skal etter kappingen. Bruker raniwrap 0.025 mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.