Gå til innhold

Nærlys problem Fendt 412


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har fått lit problemer med nærlyset på vår Fendt 412 03model. Sent på sommeren forsvant plutselig begge nærlysa ut samtidig. Etter å ha sjekka sikringer og ikke funnet noe galt kjørte jeg bare videre for å bli ferdig med arbeidet. Og plutselig var de på plass igjen.

Så har det fungert en stund men nå forsvant de igjen og har ikke kommet tilbake. Tror problemet enten er dålig kontakt i relèet eller et defekt relè. Men finner ikke helt ut hvor relèet til lysa sitter på denne traktoren.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Eventuelt noen som har hatt samme problem og vet hva det kan være?

 

PS Fjærnlys og arbeidslys fungerer helt fint.

 

Takker for alle svar

Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Heisann, jeg har fått lit problemer med nærlyset på vår Fendt 412 03model. Sent på sommeren forsvant plutselig begge nærlysa ut samtidig. Etter å ha sjekka sikringer og ikke funnet noe galt kjørte jeg bare videre for å bli ferdig med arbeidet. Og plutselig var de på plass igjen.

Så har det fungert en stund men nå forsvant de igjen og har ikke kommet tilbake. Tror problemet enten er dålig kontakt i relèet eller et defekt relè. Men finner ikke helt ut hvor relèet til lysa sitter på denne traktoren.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Eventuelt noen som har hatt samme problem og vet hva det kan være?

 

PS Fjærnlys og arbeidslys fungerer helt fint.

 

Takker for alle svar

Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Fendt_4_1
Hei. hvet jo ikke om dette er til hjelp, men visst du har den bryteren som du velger mellom front lys eller kjørelys på taket. Så styres all lys elektrisk igjennom den bryteren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Heisann og takk for svar.

Tok sin tid før noen svarte så vi får håpe det er et tegn på at det er lite tull med disse traktorene:-)

Fant feilen selv, håper jeg i alle fall.

Det sitter en del kontakter mellom hytte/instrumentpanelet og frem under panseret. I den første av disse sitter bla kontaktene for lys og etter å ha bevegd og smørt disse kom lyset tilbake. Men det var litt vanskelig å feilsøke da traktoren automatisk slår av nærlys når den stoppes. Og samtidig fikk den en feilmelding på motoren når det \&quot\;stikket\&quot\; som lysa satt i ble plugget i fra. Men nå vet jeg i alle fall hvor jeg skal begynne å lete neste gang.

 

Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...