Jump to content

Bak-lodd pga laster....

Guest

Recommended Posts

Guest Anonym

Hei...

Eg har kjøpt meg ein Valtra A95 med laster...

So no må eg skaffe meg lodd bak so eg lurer på kva som er idiel vekt..??

Takker for svar... :)

Hei...

Eg har kjøpt meg ein Valtra A95 med laster...

So no må eg skaffe meg lodd bak so eg lurer på kva som er idiel vekt..??

Takker for svar... :)

Guest Anonym
Tommelfingerregel: Loddet bak bør veie det samme som det som henger i lasteren. Dvs.: Skal du løfte ett tonn bør loddet være ett tonn.

• 2 years later...
Guest Anonym

Har lodd på min JD2040 som veier ca 1400 kg. Så det er tungt i forhold til traktoren, men det er mest for å spare framakslingen, som på denne modellen er kjent for å ikke tåle noe særlig.

En annen fordel for oss som må kjøre litt med hodet pga svake komponenter, er at med et så tungt lodd trenger man omtrent ikke bruke firehjulstrekk, fyller fint grusskuffa med et tonn eller vel så det. I tillegg trenger man ikke bekymre seg så hardt for å være uheldig å bøye lasteren. Med firehjulstrekket innkoblet i tillegg blir det et rimelig godt skyv.

• 3 weeks later...
Guest olek_1

Har kjørt A-95 i 5 år nå, syns den har fungert fint som lastertraktor, så lenge man tenker seg om når det er kuppert og litt bakker. Som lodd bak har jeg stort sett brukt ett redskap, rundball eller klett-skuff med grus.

Nå kjører jeg claas axos 330, så nå skjønner jeg ikke hvorfor folk sier at A-95 er en ideel lastertraktor. Men det er en annen diskusjon \;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...