Gå til innhold

Brukererfaringer JD 6210


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Jasebo_1
Er på jakt etter ein nummer 2 traktor med ca 90 hk til 200 000,- pluss/minus, og da ser eg at JD 6210 kan vere eit alternativ. Er forholdsvis ny som eigar av JD og kjenner lite til denne modellen, . Er der nokon som har erfaringer å dele med meg? Er 57/5820 kanskje betre alternativ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jakt etter ein nummer 2 traktor med ca 90 hk til 200 000,- pluss/minus, og da ser eg at JD 6210 kan vere eit alternativ. Er forholdsvis ny som eigar av JD og kjenner lite til denne modellen, . Er der nokon som har erfaringer å dele med meg? Er 57/5820 kanskje betre alternativ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke direkte erfaring med 6210, men har selv en 6310se som jeg er veldig godt fornøyd med. Gått 4000 timer uten problemer, dvs. måtte bytte matepumpa for diesel her i fjor vinter. Ifølge Fk var visst ikke det uvanlig.

Var en nabo som kjøpte 6210 omtrent samtidig, men dette var mandagstraktor med mye problemer. Dette var nok tilfeldig. Endte med å bytte den inn i en Valmet, men skyldtes nok Fk sin reklamasjonshåndtering.

En annen nabo kjøpte sin 5820 på samme tid, men den har det vært mer kluss med. Sist nå var feil ved 4-hjulstrekket i fremakslingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1

Vi kjøpte ny 6210 SE i 2001. Da den var 13 måneder røk 4. hurtiggir. Kunne kjøre med den i alle andre gir.

Nei, dette hadde ikke skjedd før, sa FK, men de hadde delene i landet. De ville ikke ta det på garanti siden den var mer enn et år gammel.

 

Ca et år senere skjedde det på en litt eldre 6410 SE hos en nabo. Han var selvfølgelig over garantitiden, men da han nevnte at det hadde skjedd hos oss sa de: Ja, men det var garanti på den 6210`en.

 

Hmmmm....

 

6210 ble byttet i 6220 SE i 2006, det kan nok virke som vaieren til vendegiret er en svakhet. Den må byttes for andre gang nå. Er vel gått 5-6000 timer tenker jeg.

Vil anbefale en premium med hydraulisk utskyvbar krok fremfor SE utgaven som ikke hadde det som standard i 2001, men lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein 6110 som er oppjustert til ca 110hk, har gått så og si feilfritt 3500t i til dels hard jobb. Kjøper du 6210en får du ein pålitelig og god traktor som har mye å gå på om du får behov for mer effekt :) Men utskyvbar krok bør den ha.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

har selv er jd 6220se 2003mod, denne har utkyvbar krok så det er ikke bare premium som har dette, du burde prøve å finne en med ordentlig laster (ikke jd laster) hvis du skal bruke den mye. borsett fra at traktoren er for svak til egenvekt er traktoren helt ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har kjørt en 5820 i seks år nå, gått 2500 t. Det har ikke vært noe feil med den. Har JD-laster, men paralellføringen er ikke helt paralell! Ellers er det litt for liten oljepumpe, noe som gjør at man bør ha litt turtall, for på tomgang går det veldig tregt. Men konklusjonen er at jeg er meget godt fornøyd med denne traktoren. En kompakt og sterk traktor med godt seigdrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna SE modellene for all del !!!!!!

Altfor liten hydraulisk kapasitet. Skal du tippe skuffa bak og samtidig holder bremsen inne, står heile trepunkten og rister. Dette pga bremsene skal ha 90% av olja, og med så liten oljekapasitet blir det lite og ingenting igjen til trepunkten.

SE er en \&quot\;ribbet\&quot\; traktor, der finessene er plukket av for å få den ned i pris.

Bør absolutt gå for ein Premium, er ein heilt annan traktor, med mykje meir finesser og for seg gjorde løysningar.

Har vært/er eier av 6010/20/30 serie og vil påstå at 10-serie er noko av det bedre av dei grønne og gule når det gjelder driftsikkerhet.

Veldig behagelig å kjøre, støysvak, kan nemne at det er høgare støynivå i 6020 serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jasebo_1
Takk for nyttige tilbakemeldingar! Trur nok eg vil sjå etter ein pent brukt 5820, først og fremst p.g.a betre forhold mellom vekt og motorkraft. Traktoren skal brukast i grasproduksjon på eit vestlandsbruk, uten lastar, men det har vist seg å vere nødvendig med tvillinghjul. Traktoren skal erstatte ein -94 mod Ford 5030, som har litt for få (eller \&quot\;late\&quot\;?) hk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest spelarjakob_1

I mitt nærmiljø har det vore to utforkøyringar med dette traktormerket på grunn av oljelekkasje , og derav tap av styring og bremser.

I begge tilfella var det oljeledningane til / frå oljekjølaren som var årsak.

Denne forbindelsen er ei blanding av rør og slangar, som er noko lettvint utført. Rørendane er ikkje korrugerte eller utkraga, og slangane berre tredde innpå med ei klemme.

Sjå etter \&quot\;sveitting \&quot\; rundt desse forbindelsane , og ordn det før det skjer noko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har også skjedd på en 6320 som eg hadde for noen år siden.

Koblingen som går inn på oljekjøleren under traktoren, hoppet av - dermed rant olja av. Dette skjedde heldigvis ikke på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Har en 2008 , 6420 se og lurer på om det er noen som har hatt hydraulikk problemer, eg har no skifta 3 pungt hydr. ventil og prioriterings ventilen. Synes dette er litt tidleg får den er gått berre 2200 timer, har høyrt om fleire tillfeler om lignende problem i etter tid , kansje der er en produksjo feil tenker eg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til woods\; jeg villa vel sjekka muligheta for ureinheter i olja før jeg hadde lagt skylda på byggekvaliteta. Er den i orden kan jeg være med på at det er litt tidlig med et sånt havari... Men jeg holder fremdeles en knapp på olja.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interesant tråd. Har hatt intrykk av at hjorten har vært helt uten lyter i andre tråder her på forumet. At de tyske ingeniørene har laget /tatt i bruk diverse pumper som er mer ømfintlige for forurensinger enn andre fabrikanter synes jeg den grønne horde må på banen og bortforklare!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel uttale meg jeg da, siden jeg egenhendig har flagga at jeg tilhører den grønne menigheta med gule felger... Mener riktignok sjøl jeg bare er patriotisk, og ikke fanatisk :)

 

Noe av de feila som dukker opp (spesielt på naboen sin JD, siden du sjøl kjører et mye bedre merke) kan kanskje tilskrives rein statistikk, selger man flest traktorer er sjansen stor for at noen feil dukker opp og.

 

Men jeg har og inntrykk av at det er en noe høyere feilrate på SE-modellene enn Premium. Det kan jo være at det er spart på litt for mye for å få ned prisen? Det er vel tannhjulspumper på SE, og de tåler nok litt mindre belastning ved store oljemengder enn ei stempelpumpe - det er i alle fall mitt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...