Gå til innhold

Håndbrekk Case IH 674


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Håndbrekket på min 1974 Case IH 674 virker ikke, og jeg har forstått at det er en vanlig problemstilling på den typen traktorer. Så langt jeg kan se er det ikke noe galt med håndrekk vaieren, og antakelig ligger feilen i bremsebåndet som visstnok befinner seg et sted i girkassa.

 

SPM: har noen erfaring med dette problemet? Må jeg skru av "skinka" på traktoren for å komme til, eller kan jeg nå målet gjennom å fjerne setet og evt. noen deksler under det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Håndbrekket på min 1974 Case IH 674 virker ikke, og jeg har forstått at det er en vanlig problemstilling på den typen traktorer. Så langt jeg kan se er det ikke noe galt med håndrekk vaieren, og antakelig ligger feilen i bremsebåndet som visstnok befinner seg et sted i girkassa.

 

SPM: har noen erfaring med dette problemet? Må jeg skru av \&quot\;skinka\&quot\; på traktoren for å komme til, eller kan jeg nå målet gjennom å fjerne setet og evt. noen deksler under det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndbremsen er et bånd rundt en trommel nesten som en iglandvinsj.

Du skal egentlig skifte det båndet med å ta ut hyttegulvet og så løfte av hele hydraulikklokket og gå ned den vegen. Men det er endel erfarne inter-mekanikere som gjør det anneledes. Det går ann å skifte det gjennom ei rund luke foran høgre skinka. Men det krever trening. Så får du ikke tak i noen som klarer det gjennom luka så ta heller av hele toppetasjen. Da får du gjort det \&quot\;ordentlig.\&quot\; Skruing minst en dag, men pytt pytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...