Gå til innhold

Billig traktor for brøyting av gårdsplass


Gjest

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en rimelig traktor med brøyteskjær og helst løfteapparat. Noen her inne som kan hjelpe meg med å antyde pris på noe som helst vil starte hver vintermorgen? Må jeg over 30000 eller holder det med 15000? Noen slitere jeg burde se etter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på utkikk etter en rimelig traktor med brøyteskjær og helst løfteapparat. Noen her inne som kan hjelpe meg med å antyde pris på noe som helst vil starte hver vintermorgen? Må jeg over 30000 eller holder det med 15000? Noen slitere jeg burde se etter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mangel på svar så kan jeg kanskje spørre om noen her inne har en traktor for salg? Jeg bor i verdal så traktoren bør ikke befinne seg milevis fra verdal. Jeg ønsker at traktoren er utstyrt med frontlaster og brøyteskjær. Frontlaster er ikke et must, men en fordel. Traktoren er i hovedsak tiltenkt brøyting av \&quot\;stor\&quot\; gårdsplass så det hadde vært ønskelig med noe som starter lett - noe sikkert alle ønsker. Prisen bør ikke overstige 30000,-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

annbefale å bare gå inn på finn øg søka på traktorar under 30 000 og sjå kva som er aktuelt på både stand område og pris evt og ringa og høyra kva du får for pengene annbefale og motorvarmar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 30.000 får du ikke stort, men det går an å ha flaks.

 

Jeg er på selger\'\'\'\'n med en Case IH 745 (autodb: 977955), den får du for 35.000 inkl. MVA. Men da er det dårlig clutch (koster ca 10.000 å skifte) og den trenger motorvarmer for å starte lett når det er kulde.

 

c\&quot\;,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo veldig ann på om du må ha 4x4 eller om det holder med 2wd. Selv synes jeg ikke noe om bøyting med frontlaster(har det selv ,men bruker det aldri). Så sats på en bra 2wd og kjøp heller et vendbart hydrulisk skjær bak(brukt til ca 10-15000,-), dette er mye bedre til brøyting enn skuffe og frontlaster etter min mening.

Har 4wd selv men bruker det svært sjeldent med skjæret bak.

Zetor er jo ganske billige og greie traktorer i denne prisklasse(ca 30000,-), dessuten er de ofte utstyrt med flere hydraulikkuttak(helst 2 dobbelvirkende uttak behøves til hydraulisk skjær og toppstag.

Det må jo sies at hvor mye snø som er normalt også vil ha noe å si for hva en velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å brøyte med bakmontert skjær vil jeg anbefale en Ford i 1000-serien. De har en girbox som gir god hastighet i revers og skiftemønsteret er også mye rett. De er laget i fra 1964 til midt på sytti-tallet. Går en opp på etter 1968 vil de ha økt ytelse i form av høyere dreiemoment og mer moment på lave turtall. For eksempel vil en Ford 4000 eller 4600 holde i massevis. Disse traktorene er blant de med rimeligst deler, hvis det er aktuelt å bytte noen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Massey Ferguson 135!

 

det er de beste brøytetraktorene som du kan få tak i etter min meining hvertfall:) har selv måkt ufattelig med den traktoren \&quot\;uten problemer\&quot\;

 

med kjettinger på den traktoren så klarer den fint ett 2 meters snøskjær:) kjempegreier til brøyting av gårdsbruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar så langt. Har lett litt her og der på nett, men er vel litt usikker på om dette prosjektet vil lønne seg.

Uansett, her har jeg funnet en traktor jeg har litt interesse for:

 

En david brown fra 1972 på Finn. kode: 19262944. (en selectamatic 880?)

Teksten lyder:

gammel,men billig og bra traktor.motor nyoverhalt,går som en klokke.felger og alt av karosseri er opplakkert,bra hjul.åpen hytte med frontrute.brukt til brøyting om vinteren og vedklyver om sommeren,kjettinger kan medfølge på kjøpet.prutbar ved hurtig avgjørelse.

 

Prisantydning er satt eks mva kr14000,-

 

Dere som har peiling. Hva Tror dere om denne. Er dette noe som jeg bare bli sittende å skru på eller er det noe jeg kan bruke. Den vil ved lagring stå under tak..

Takker for alle meninger på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den såg bra ut den,tror apsolutt den vil dekke ditt behov.Eg har kjørt mye David Brown,det er gode og solide traktorer som går lenge,eg har hatt veldig lite problem med dei,så eg kan anbefala den til deg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...