Gå til innhold

Ønsker tips til brøytetraktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Driver litt brøyting med fres å skuffe i villastrøk og privatveier (der de store gutta ikke kommer til). Har en Ford 6610 med 7610 motor (turbo) med skogsrigg. Ønsker tips / erfaring til oppgradering av traktor.

Forden er bra, men må ta en dursj etter ei økt;-) og det virker som det er tungt til den å ha 800l sandstrøer i lasteren.

Noen "krav". Rundt 100 HK, over 60 l/min pumpe, max 4.5m svingradius, litt tyngde, min. 3 doble hydr. uttak. pris: max ca.250k.

Har sett litt på Case MX100C / McCormick MC100... Noen erfaring?

Eller NH TS110?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåmann_1

Hei

Driver litt brøyting med fres å skuffe i villastrøk og privatveier (der de store gutta ikke kommer til). Har en Ford 6610 med 7610 motor (turbo) med skogsrigg. Ønsker tips / erfaring til oppgradering av traktor.

Forden er bra, men må ta en dursj etter ei økt\;-) og det virker som det er tungt til den å ha 800l sandstrøer i lasteren.

Noen \&quot\;krav\&quot\;. Rundt 100 HK, over 60 l/min pumpe, max 4.5m svingradius, litt tyngde, min. 3 doble hydr. uttak. pris: max ca.250k.

Har sett litt på Case MX100C / McCormick MC100... Noen erfaring?

Eller NH TS110?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåmann_1

Takk for gode tips.. Valtra / Valmet 6400 har jeg snust på ,men jeg glemt å nevne at jeg har tatt med meg litt for mange blomsteroppsatser og postkasser... Derfor hadde jeg tenkt å unngå \&quot\;snutetraktor\&quot\;.

Boka mi (Traktor kalenderen) sier at Deutz-Fahr Agrotron k120 har en total bredde på 2470mm... (Er dette riktig?) Det er for mye.. Da går søppelkassene også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåmann_1

Har vært å sett på et par traktorer... Det ser ut til å havne på NH TS110.

Har også funnet en Claas 566 Ares RZ 2003 (Renault ) som ser veldig interesant ut.

Er det noen som har erfaring fra disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

agroton 120 er en velgi god traktor, men svingradius er det lite av. mccormik er ikke noe til å satse på. den er DYR i drift!

 

JD 5820 er en veldig god brøytetraktor. ikke 100 hk. men sterk nokk til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått en ny JD 5820 til gårds. Skal bruke denne til brøyting og skogsarbeid.

 

Til nå har jeg fått prøvd den litt i skogen, med tømmerhenger. Må si jeg er imponert over svingradiusen på denne.

 

Men skal kanskje ikke så mye til for å imponere meg, min gamle Case IH 745XL fra 1982 hadde jo svingradius som en supertanker, hehe.

 

Er litt morsomt at 5820\'\'\'\'en har bedre svingradius enn bilen min da, hehe, det er en L200.

 

Så med sving på draget til tømmerhenger\'\'\'\'n går det som en lek å svinge seg mellom trærne i tynningsfeltene.

 

c\&quot\;,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det er de desverre.. vi har ett 10 talls mccormiker her på karmøya og det er alltid noe ødelagt på de. har selv hatt en mc105 på versksted i sannes nå i ca. 4uker, og den virker ikke slik den skall enda heller. (den slurer på clutchen) og det er 2-3 180 hk er her også.. snakkte med en av førerne av dem, og de og var det mye tull med.

 

ville heller satse på en 5820 ja.

eller hva med en mf 3050/3060..mf 3050 en min svinger bedre en jd 5820 en til naboen, men de er for gammle og utslitte nå er jeg redd for...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ikke naboens john deere har bedre sving enn en mf 3050, bør han snarest mulig justere de boltene som begrenser svingen. dersom han har normal hjulutrustning må det være mye å gå på
Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda det kan stemme d (søringen).

jeg sjekket boltene på 3050 en min. de var nokså stilt ut ja.

 

er tidligere brukt til kantslått av tidligere eiger, så han har sikkert stilt på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...