Gå til innhold

rundballepakker på Caseih jxu 115


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

vi kjøpte oss en ny jxu ifjor (2010) og vi sliter med at hydralikkspaken hopper til nøytral under arbeid med rundballepakkeren

(kverneland taarup 7515). pakkeren er tilkoblet med fri retur.

 

er det noen måte og fikse dette uten tau/strips og andre jallla løsninger?

 

 

mvh.Asbjørn Eliassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Hei.

 

vi kjøpte oss en ny jxu ifjor (2010) og vi sliter med at hydralikkspaken hopper til nøytral under arbeid med rundballepakkeren

(kverneland taarup 7515). pakkeren er tilkoblet med fri retur.

 

er det noen måte og fikse dette uten tau/strips og andre jallla løsninger?

 

 

mvh.Asbjørn Eliassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Hvis tilfellet ikke er at du bruker feil uttak, så er det ikke mye å få gjort. Har en eldre versjon med samme betjening av hydraulikk, det er akkurat samme greia der. Den \&quot\;frier ut\&quot\; til og med når jeg kun bruker stempelkløver.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

ja var det jeg fryktet. får vell finne fram en tau bit og binde fast spaken.

 

men når jeg alt har åpnet tråden så lurte jeg på om du har problemer med tankmåleren at den er veldig sensitiv for bakker slik at når jeg kjører oppåver så viser den nesten full tank mens i nedoverbakke går måleren nesten ned og lampa begynner og lyse.

 

 

mvh Asbjørn Eliassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1080u_1

Har en jx1080 2005 mod. hvor tankmåleren oppfører seg på samme måten + at det er vanskelig og toppe tanken under fylling.

Problemet er vel tankens form og plassering av tankmåleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Sånn er det bare.. Desverre. Slipper ikke unna \&quot\;jallaløsninger\&quot\; når produsentene ikke kan lage låseanordninger i utgangspunktet. Men spaken fungerer som den skal. Den er trykkstyrt og skal gå i nøytral når stemplet kommer på enden. Fungerer greit med enkle tippsylindre o.l.men fungerer ikke når en bruker uttaket til å drive redskap som har egne styreventiler.

 

Angående tank/-måler så er det som 1080u sier. Men det går greit å få tanken full, men den må få tid til å slippe ut lufta. Det er jo lufteslange på den. Har i tillegg problem med at motoren ikke får diesel i motbakker når tanken begynner å bli under 1/4.(TL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Tankmåleren er sensitiv for bakker ja, og tanken er litt kilen når den skal fylles full. Må fylle veldig sakte de 20 siste litrene, noe som da tar endel lenger tid enn nødvendig. At den ikke tar diesel under kvart tank i bratte bakker har jeg aldri tenkt over - kanskje av den enkle grunn at det ikke er veldig mange bratte bakker rundt her jeg bor..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...