Gå til innhold

Avregistrere traktor


Glytzhkof_1

Anbefalte innlegg

Kva er reglane for traktorregistrering? Eg har ein traktor ståande som ikkje er min, men tilhøyrer min slagramma far. Den er ikkje i bruk til køyring på veg, og er heller ikkje brukt til noko anna. Eg fekk nett krav på årsavgift, og eg veit ikkje heilt kva eg skal gjere. Går det an å levere inn skilt slik at ein slepp å betale årsavgift og eventuelt registrere traktoren på nytt hvis behovet melder seg? Med tida kan det bli aktuelt å selge traktoren, er det lettast dersom traktoren er registrert? Kan så lite om dette.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Du må betale årsavgiften som du har fått krav på. Hvis du hadde levert inn skiltet før 31/12 hadde du ikke fått krav om årsavgift. Det er ikke noe problem å få registerert traktoren igjen hvis du leverer inn skiltet. Men nå kan du jo beholde det noen måneder til, hvis du betaler årsavgiften vel å merke \;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1
Du må betale årsavgiften som du har fått krav på. Hvis du hadde levert inn skiltet før 31/12 hadde du ikke fått krav om årsavgift. Det er ikke noe problem å få registerert traktoren igjen hvis du leverer inn skiltet. Men nå kan du jo beholde det noen måneder til, hvis du betaler årsavgiften vel å merke \;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det er også mulig å ha forsikring på den uten att den er registrert. Hvis du bare bruker den på privat eiendom og ikke skal transportere noe etter vegen så kan du forsikre den som \&quot\;privat traktor uregistrert\&quot\;, \&quot\;villamaskin\&quot\; el.l. Tenk på f.eks. en gravertraktor, den har som regel ikke skilt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det er også mulig å ha forsikring på den uten att den er registrert. Hvis du bare bruker den på privat eiendom og ikke skal transportere noe etter vegen så kan du forsikre den som \&quot\;privat traktor uregistrert\&quot\;, \&quot\;villamaskin\&quot\; el.l. Tenk på f.eks. en gravertraktor, den har som regel ikke skilt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...