Gå til innhold

Redusere støy MF135


Glytzhkof_1

Anbefalte innlegg

Har ein gammal MF135 som fungerer bra, men det er trøttande med spetakkelet den greier å produsere - spesielt hvis ein står med vedkløyvar eller vedmaskin. Er det noko i støydemping å hente på ei betre potte, eller er det eit dødfødt prosjekt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Bruk hørselvern !

 

Det er nok einaste måten å få ned støynivået. Dette er direkteinnsprøyta tresylindra motor som støyar meir enn ein firsylindra motor. Eg trur ikkje det er mange motorar som er sterkare enn denne på desibelmålaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Bruk hørselvern !

 

Det er nok einaste måten å få ned støynivået. Dette er direkteinnsprøyta tresylindra motor som støyar meir enn ein firsylindra motor. Eg trur ikkje det er mange motorar som er sterkare enn denne på desibelmålaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Volvo BM 430 har en litt større lyd-demper, synes å høre at den ikke har så skarp låt, selv om det også er en Perkins med 3-syl.

 

Så å sette på større potte er nok en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Volvo BM 430 har en litt større lyd-demper, synes å høre at den ikke har så skarp låt, selv om det også er en Perkins med 3-syl.

 

Så å sette på større potte er nok en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonym

lag pota med deler fra biltema eller lignende har gjort der selv noen ganger, da blir desibel måleren noe snilere.

jeg brukte delene etter eksosen på en nisan pikup bruka alle potene da kom en anen lyd fram det var luft filtre den var vere å blikvit men den er bare plagsom ikke grusom som eksosen på dise3sylindra.

det er ganske vanskelig å ikke bli lei å høre på.

spøk til side det er ikke veldi mye demping i orginal potene.

lag en selv da blir den noe bedre men da får du somsakt luftfilter bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

lag pota med deler fra biltema eller lignende har gjort der selv noen ganger, da blir desibel måleren noe snilere.

jeg brukte delene etter eksosen på en nisan pikup bruka alle potene da kom en anen lyd fram det var luft filtre den var vere å blikvit men den er bare plagsom ikke grusom som eksosen på dise3sylindra.

det er ganske vanskelig å ikke bli lei å høre på.

spøk til side det er ikke veldi mye demping i orginal potene.

lag en selv da blir den noe bedre men da får du somsakt luftfilter bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...