Gå til innhold

Case 885XL med rart \&quot\;problem\&quot\;


Hansen_1

Anbefalte innlegg

Hei traktorfolk...

 

Jeg hadde en Case 795-4 L-serie som var bra slitt å dårlig hytte å mange dyre reprasjoner foran seg,men bra motor...fant så en Case 885-4XL med def motor,traktoren ble handlet inn for en fin sum å motor ble byttet over....

 

Men den har et problem,tror jeg...Det virker som den hugger når jeg kjører,spesielt ved jorde kjøring/ulent terreng....Kan virke som autosperre,men er vel ikke det på en 89mod 885???? 795 jeg hadde før var ikke sånn....

 

En annen ting er spaken for rask/sakte senk av trekkstenger går frem og tilbke under kjøring..Normalt?????

 

På den andre var det ikke hurtig gear så har ikke noe erfaring med det,men skal det være brutalt?? direkte kobling....Pleier å clutche den ut jeg...

 

Ellers kan det nevnes at mellom aksling ikke er på og bakdekka er forskjellig dim.(16.9-34 og 480/70-34)

 

Noen inspill?????

 

Takker så mye for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
angående hurtiggiret så er jo det på/av, ingen sluring med clutchen som på en moderne traktor. men har hørt at det har vært problem med at stempelet i hurtiggir-clutchen ikke glir frem og tilbake som det skal, så noe av innmaten må skiftes, men husker ikke helt nøyaktig. er det forskjell på å gire opp eller ned?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
angående hurtiggiret så er jo det på/av, ingen sluring med clutchen som på en moderne traktor. men har hørt at det har vært problem med at stempelet i hurtiggir-clutchen ikke glir frem og tilbake som det skal, så noe av innmaten må skiftes, men husker ikke helt nøyaktig. er det forskjell på å gire opp eller ned?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg vet ikke noe spesielt om akkurat denne traktroren annet en den sto der med hull i blokka, men jeg vet at Løvbakke er noe du skal prøve og ungå handel med. jeg selv er ikke spesielt imponert med tanke på tideligere handeler som har vært gjort der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Jeg vet ikke noe spesielt om akkurat denne traktroren annet en den sto der med hull i blokka, men jeg vet at Løvbakke er noe du skal prøve og ungå handel med. jeg selv er ikke spesielt imponert med tanke på tideligere handeler som har vært gjort der.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Men med tanke på prisen han forlangte da så er det vel ikke så aller hverst. skal jo godt gjøres og kunne finne en 20 år gammel feilfri traktor. men når du snakket på denne 795 l cab, har du høyre dør og selge meg? og evnt pris på denne, mener denne døren passer til 784.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Men med tanke på prisen han forlangte da så er det vel ikke så aller hverst. skal jo godt gjøres og kunne finne en 20 år gammel feilfri traktor. men når du snakket på denne 795 l cab, har du høyre dør og selge meg? og evnt pris på denne, mener denne døren passer til 784.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Holder til i hedemark. så døren din er liksom hengslet mot bakhjulet da? tror ikke jeg har sett den type lp hytte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Holder til i hedemark. så døren din er liksom hengslet mot bakhjulet da? tror ikke jeg har sett den type lp hytte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Je har bytta på Volvo 2254 og det er samma traktorkroppen. Ja, skinka (trompeten) må av.

Med det samma du driver så skal du ta opp bremsen også, så du får bytta de O-ringene i bremsestemplene. De har lett for å bli utette m åra så du må lufte bremser annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je har bytta på Volvo 2254 og det er samma traktorkroppen. Ja, skinka (trompeten) må av.

Med det samma du driver så skal du ta opp bremsen også, så du får bytta de O-ringene i bremsestemplene. De har lett for å bli utette m åra så du må lufte bremser annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...