Gå til innhold

tips til kjøp av brukt traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest sundte_1
Har planer om å kjøpe en brukt traktor. Skal brukes til rundballeløfting, møkkjøring og annet lett gårdsarbeid, samt snøbrøyting. Vurderer flere typer merker, men har sett mest på MF, Valmet, Zetor, J.Deere, Case og Ford. Er det noen som har positive/negative erfaringer knyttet til noen av disse merkene?! Prisantydning 60000-100000.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å kjøpe en brukt traktor. Skal brukes til rundballeløfting, møkkjøring og annet lett gårdsarbeid, samt snøbrøyting. Vurderer flere typer merker, men har sett mest på MF, Valmet, Zetor, J.Deere, Case og Ford. Er det noen som har positive/negative erfaringer knyttet til noen av disse merkene?! Prisantydning 60000-100000.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sundte_1
Har planer om å kjøpe en brukt traktor. Skal brukes til rundballeløfting, møkkjøring og annet lett gårdsarbeid, samt snøbrøyting. Vurderer flere typer merker, men har sett mest på MF, Valmet, Zetor, J.Deere, Case og Ford. Er det noen som har positive/negative erfaringer knyttet til noen av disse merkene?! Prisantydning 60000-100000.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

kan anbefale deg valmet 505,605. 3sylindra diesel.

starter bestandig, og kan gå MANGE timer.

john deere er jo også en veldig bra traktor,

som kan gå timer i masse vis.

så skulle jeg ha kjøpt meg brukt traktor,

så hadde jeg valgt valmet,john deere eller mf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

kan anbefale deg valmet 505,605. 3sylindra diesel.

starter bestandig, og kan gå MANGE timer.

john deere er jo også en veldig bra traktor,

som kan gå timer i masse vis.

så skulle jeg ha kjøpt meg brukt traktor,

så hadde jeg valgt valmet,john deere eller mf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sundte_1

Er veldig fristet av Valmet ja. Har en J.Deere i dag, men den klarer ikke løfte rundballer! Har også tilbud om å kjøpe en Case 1394 86 modell.

Men er litt usikker på merket Case...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sundte_1

Er veldig fristet av Valmet ja. Har en J.Deere i dag, men den klarer ikke løfte rundballer! Har også tilbud om å kjøpe en Case 1394 86 modell.

Men er litt usikker på merket Case...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein_1

Henger meg på her og støtter de som har anbefalt valmet 505-605.

Skal du velge MF tror jeg det er bedre med en 600 eller 300 serie en 3000 serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein_1

Henger meg på her og støtter de som har anbefalt valmet 505-605.

Skal du velge MF tror jeg det er bedre med en 600 eller 300 serie en 3000 serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

case 1394 ja. er jo egentlig david brown det.

bare at det står case på traktoren.

men eller så er vell også den traktoren grei nok.

men valmet er og annbefale mest da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

case 1394 ja. er jo egentlig david brown det.

bare at det står case på traktoren.

men eller så er vell også den traktoren grei nok.

men valmet er og annbefale mest da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bolgebah_1

Skal du ha laster på den? Rundballeløfting kan jo gjøres både foran og bak. Hva gjelder MF får du nok en 600- eller 300-serie til prisen du antyder uten laster, men trenger du laster bør du styre unna (finner du f. eks. en 375 med laster til under hundre tusen, har du nok å gjøre med en sliten traktor). Da bør du kanskje heller over på en 500-serie.

 

Av John Deere i denne prisklassen snakker vi vel om 40-serien? 10-serien til Ford burde også ligge i dette området, men på de traktorene jeg har vært borti her er jeg ikke imponert over løftekraften. Kanskje noe å ta med i betraktningen når du skal løfte rundball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bolgebah_1

Skal du ha laster på den? Rundballeløfting kan jo gjøres både foran og bak. Hva gjelder MF får du nok en 600- eller 300-serie til prisen du antyder uten laster, men trenger du laster bør du styre unna (finner du f. eks. en 375 med laster til under hundre tusen, har du nok å gjøre med en sliten traktor). Da bør du kanskje heller over på en 500-serie.

 

Av John Deere i denne prisklassen snakker vi vel om 40-serien? 10-serien til Ford burde også ligge i dette området, men på de traktorene jeg har vært borti her er jeg ikke imponert over løftekraften. Kanskje noe å ta med i betraktningen når du skal løfte rundball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ford sin 10 serie løftar no fint ein rundballe eller to!

Kor store ballar er det så snakk om? i instruksjonsboka på vår 5610 står det at den lyfter 4200kg, så då kan det vell ikkje vere snakk om noko problem ?

 

Anbafaler 10 serien til ford veldigt, har sjøl ein 7710 og pappen har ein 5610 det er veldig rask hydrulikk og lettkjøyrt, spesielt 5610en.

Mvh

Lien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ford sin 10 serie løftar no fint ein rundballe eller to!

Kor store ballar er det så snakk om? i instruksjonsboka på vår 5610 står det at den lyfter 4200kg, så då kan det vell ikkje vere snakk om noko problem ?

 

Anbafaler 10 serien til ford veldigt, har sjøl ein 7710 og pappen har ein 5610 det er veldig rask hydrulikk og lettkjøyrt, spesielt 5610en.

Mvh

Lien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Ville selv kjøpt en Ford 10-serie med SuperS førerhus. Bedre førerhus på en traktor fra før 90-talle finner du ikket. Samtidig får du DaulPower hurtiggir.

Ikke løfter en rundballe??

Vår 4610 fra 82 løfter da enkelt en rundballe. Prøvde også å løfte en 3 skjærs vendeplog men ble da noe lett i fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Ville selv kjøpt en Ford 10-serie med SuperS førerhus. Bedre førerhus på en traktor fra før 90-talle finner du ikket. Samtidig får du DaulPower hurtiggir.

Ikke løfter en rundballe??

Vår 4610 fra 82 løfter da enkelt en rundballe. Prøvde også å løfte en 3 skjærs vendeplog men ble da noe lett i fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

10 serien fra Ford er så tungkjøyrt at den med rette kan kalles eit styrke-treningstudio på hjul!!

Har kjøyrt mykjy Ford 6610 Max2 m \&quot\;SS-førerhus\&quot\;,86 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

10 serien fra Ford er så tungkjøyrt at den med rette kan kalles eit styrke-treningstudio på hjul!!

Har kjøyrt mykjy Ford 6610 Max2 m \&quot\;SS-førerhus\&quot\;,86 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sundte_1

tjaaa. Mye gode tips her og takk for det. Er veldig fristet av Valmet da, alltid likt det... Men samtidig mener jeg att jeg har godt tilbud på Case 1394, 86 modell, 3300 timer har den gått, med laster!

Koster ca 60000,- og er uten hydrashift som er en fordel som jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sundte_1

tjaaa. Mye gode tips her og takk for det. Er veldig fristet av Valmet da, alltid likt det... Men samtidig mener jeg att jeg har godt tilbud på Case 1394, 86 modell, 3300 timer har den gått, med laster!

Koster ca 60000,- og er uten hydrashift som er en fordel som jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

den derre case 1394, er det hydrashift på den?

for da er det 4 gir uten bruk av clurtch.

og det er hydraulisk frammdrift.

så jeg ville valgt en uten hydrashift.

 

har hatt en 1394 selv med hydrashift. funket bra det. menn vill ikke annbefale laster på den.

i så fall må hydrashift spaken stå i posisjon 1,gir. men jeg ville heller sattset på en valmet 505 eller 605 jeg da. er også meget kjent med 605.

liker den bedre en en case 1394, da dette er en david brown, tung å skru på. hvis noe går sundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

den derre case 1394, er det hydrashift på den?

for da er det 4 gir uten bruk av clurtch.

og det er hydraulisk frammdrift.

så jeg ville valgt en uten hydrashift.

 

har hatt en 1394 selv med hydrashift. funket bra det. menn vill ikke annbefale laster på den.

i så fall må hydrashift spaken stå i posisjon 1,gir. men jeg ville heller sattset på en valmet 505 eller 605 jeg da. er også meget kjent med 605.

liker den bedre en en case 1394, da dette er en david brown, tung å skru på. hvis noe går sundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...