Jump to content

Dieselforbruk


Guest

Recommended Posts

De vanligste merkene for meg er : Deutz, Fendt, JD, MF, NH og Valtra.

Jeg vet allerede at Deutz og Fendt bruker lite diesel. NH synes jeg ikke er så bra, så da er det bare JD, MF og Valtra igjen. Sorry kanskje jeg har driti meg ut.

 

GOD PÅSKE ALLESAMMEN!!!!!

Link to comment
Share on other sites

De vanligste merkene for meg er : Deutz, Fendt, JD, MF, NH og Valtra.

Jeg vet allerede at Deutz og Fendt bruker lite diesel. NH synes jeg ikke er så bra, så da er det bare JD, MF og Valtra igjen. Sorry kanskje jeg har driti meg ut.

 

GOD PÅSKE ALLESAMMEN!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
Riktig Idefox! En meinar ditt, en anna meinar datt.. Det finnst ikkje to personar som kjører traktorane sine i identisk arbeid, med identisk kjørestil. Derfor er det fullstendig unyttig å sitte her og skrive \&quot\;min traktor brukar 8ltr/time, naboen sin brukar 10!\&quot\; Eg kjører sjølv en Fendt 414 tms og er meget godt fornøgd med den, men eg har ikkje tenkt å sitte her og påstå at den brukar mindre diesel enn verken JD eller valtra.
Link to comment
Share on other sites

Guest Anonym
Riktig Idefox! En meinar ditt, en anna meinar datt.. Det finnst ikkje to personar som kjører traktorane sine i identisk arbeid, med identisk kjørestil. Derfor er det fullstendig unyttig å sitte her og skrive \&quot\;min traktor brukar 8ltr/time, naboen sin brukar 10!\&quot\; Eg kjører sjølv en Fendt 414 tms og er meget godt fornøgd med den, men eg har ikkje tenkt å sitte her og påstå at den brukar mindre diesel enn verken JD eller valtra.
Link to comment
Share on other sites

Ok Idefox du har rett.

 

Vi har en Fendt 305 med turbinkløtsj fra 1982 og en Valtra N 92 med laster fra 2009.

Nå bruker vi Fendte\'\'\'\'\'\'\'\'n til pløying, harving, såing, sprøyting, transportering av tømmer med vinsj og med vedklyveren.(Igland WR 6) Valtra\'\'\'\'\'\'\'\'n bruker vi til slodding, brøyting, transportering av ved og jord/sand på traktortilhengeren og lasterarbeid.

De siste dager, er det kommet en skrikende lyd fra motoren til Valtra\'\'\'\'\'\'\'\'n. En ganske høy lyd. Hvet noen av dere hva det kan være?

Kanskje litt out of topic dette her...

Link to comment
Share on other sites

Ok Idefox du har rett.

 

Vi har en Fendt 305 med turbinkløtsj fra 1982 og en Valtra N 92 med laster fra 2009.

Nå bruker vi Fendte\'\'\'\'\'\'\'\'n til pløying, harving, såing, sprøyting, transportering av tømmer med vinsj og med vedklyveren.(Igland WR 6) Valtra\'\'\'\'\'\'\'\'n bruker vi til slodding, brøyting, transportering av ved og jord/sand på traktortilhengeren og lasterarbeid.

De siste dager, er det kommet en skrikende lyd fra motoren til Valtra\'\'\'\'\'\'\'\'n. En ganske høy lyd. Hvet noen av dere hva det kan være?

Kanskje litt out of topic dette her...

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

De fleste vet at det er forskjell i drivstoff-forbruk oppgitt av produsent og hva som brukes i praksis. En traktor kan være oppført med 230 g/Kwh. Da er dette som regel målt med dynamometer på kraftuttaket. Og motoren går på det mest økonomiske turtallet. Så det er ikke rart om de med trinnløs giring kommer best ut. Holder optimalt turtall.

Så kan en sikkert teste de med å dra en boggitilhenger med grus opp ein bakke. Den med best tid har garantert brukt mest diesel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...