Gå til innhold

Effektkrevende TLS på JD6420S?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har det jeg vil kalle problemer med min JD6420S med TLS. Problemet består i at det virker som at når TLS-en regulerer, så går det fryktelig mye effekt til dette? Eksempler på dette er silohøsting i bratt oppoverbakke og så høyt gir som går på 540E, når da TLS regulerer for å kompensere for endret vektfordeling, dør traktoren og en blir nødt til å gire ned. Har også Orkel gjødseltank for henger med hydraulisk drift. Drifta av pumpa på tanken gir seg og møkkstråla får seg en knekk når TLS regulerer. Slik jeg kan bedømme det, går all hydraulisk kapasitet i traktoren til å regulere fjæringa når dette skjer. På FK er det eneste svaret jeg får at "den åpner jo for fullt når den regulerer, og tar da naturligvis en del krefter" - og slik skal det altså tydeligvis være. Men har ikke hørt om andre som har opplevd det samme - er det noen som har erfaringer med dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar_1
Har det jeg vil kalle problemer med min JD6420S med TLS. Problemet består i at det virker som at når TLS-en regulerer, så går det fryktelig mye effekt til dette? Eksempler på dette er silohøsting i bratt oppoverbakke og så høyt gir som går på 540E, når da TLS regulerer for å kompensere for endret vektfordeling, dør traktoren og en blir nødt til å gire ned. Har også Orkel gjødseltank for henger med hydraulisk drift. Drifta av pumpa på tanken gir seg og møkkstråla får seg en knekk når TLS regulerer. Slik jeg kan bedømme det, går all hydraulisk kapasitet i traktoren til å regulere fjæringa når dette skjer. På FK er det eneste svaret jeg får at \&quot\;den åpner jo for fullt når den regulerer, og tar da naturligvis en del krefter\&quot\; - og slik skal det altså tydeligvis være. Men har ikke hørt om andre som har opplevd det samme - er det noen som har erfaringer med dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

er nok et velkjent problem og en svakhet på jd.

tls systemet er ikke blandt de beste løsningene når det gjelder forakselfjæringer. mange deler og veldig oljekrevende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...