Gå til innhold

Hydraulikkolje lekkasje.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en nyere JD, som lekker hydraulikk olje ett eller annet sted bak. Noen som har vært borti slikt?

Har garanti, men kunne tenkt meg og fått det fikset kjapt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6330_1

Hei, jeg har en nyere JD, som lekker hydraulikk olje ett eller annet sted bak. Noen som har vært borti slikt?

Har garanti, men kunne tenkt meg og fått det fikset kjapt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard
Om det kommer fra hydr uttakene kan det være pakningene i uttaket det gjelder. Jeg slet litt med det på 6020-serien, men det har blitt bedre koblinger på 6030-serien.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6330_1

Det lekker ganske mye, og det er ikke oppsamlingsbeholderen. Det høres av og til ut som om det jobbes mye bak, selv uten noe i trekkstengene, kanskje noe feil med hydraulikk pumpen? Det lå igjen en tynn nesten sammenhengendes stripe etter meg fra marken og inn på låven.

Kanskje noe med den nyinsatte koblingen med fri olje retur til graspressen..?

Men oljenivået er ikke så mye under minium på det nivåglasset. Litt synd med siloballer ensilert med hydraulikkolje\;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vil nå tru at det er lettere for deg sjølv å sjå kor det lekk,som har traktoren,enn å spørre oss som ser lekasjen kun som bokstaver på ein dataskjerm.

Med litt egeninnsats,så må det da væra mugli å finne ei oljelekkasje!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har du justerbar oljemengde og spak til hyd. uttakene bak? Min 6230 hadde lekkasje i justerings skruen for mengde reg. på et av uttakene. Skrudde den helt inn og da sluttet det og lekke. Ble fikset kjapt av fk.

1.bud: finn lekkasjen. der det er vått og blankt kommer oljen ut. Er det fullt av støv i oljen utenpå traktoren, er det ikke der det lekker.

Er det stripe etter deg bør det være enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6330_1

Takker for svar, spurte i ren nysgjerrighet om kanskje det kunne være en typisk ting på slike traktorer.

Det er under kontroll nå...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...