Gå til innhold

Sigende hydraulikk på Case-IH 895


Gjest

Anbefalte innlegg

Trepunkten på traktoren siger, i dag hengte jeg på et tungt Duun skjær (modellen med integrerte sylindere) og det seg så fort at posisjonskontrollen hevet det med et rykk med ca 15-20 sekunds mellomrom.

 

Hva er mulige årsaker, og hva koster disse å utbedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dimper_1

Trepunkten på traktoren siger, i dag hengte jeg på et tungt Duun skjær (modellen med integrerte sylindere) og det seg så fort at posisjonskontrollen hevet det med et rykk med ca 15-20 sekunds mellomrom.

 

Hva er mulige årsaker, og hva koster disse å utbedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dimper_1

I tilfelle det er løftesylinderen som lekker, må jeg av med hytta for å løfte hydraulikklokket eller kommer jeg til gjennom hyttegulvet?

 

Jeg har en hjelpesylinder på venstre løftearm, er denne koblet paralellt med hovedløftesylinderen slik at den vil sige sammen med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Tror ikke du skal bekymre deg så veldig for det. Det er litt lekkasje i hydraulikken på trepunkten på en del traktorer. Bare den regulerer seg til riktig høyde skal du ikke bekymre deg. Har en MF372 som gjør akkurat det samme når jeg henger ei full såmaskin bak. Rykker opp med ca. en cm ca. hver 20. sekund eller så. I mine øyne er dette greit.

 

Hvis dette er noe nytt som har dukket opp kan du jo alltids forhøre deg med landbruksverksted.

Se det ann om det forværrer seg. Dette vil også avhenge av vekta du henger i trekkstengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

At en MF (uten elektronisk hydraulikk)siger på trekkstengene er helt normalt. Det gjorde den allerede før lakken hadde rukket å tørke på den.

Men en IH skal ikke sige på trekkstengene. Enten har pakningen på den innvendige løftesylinderen gått, ellers så er det en feil i en ventil.

Snakk med en av gamlekara hos en gammel IH-forhandler som f.eks. Lena Maskin. Det er en justering under hydraulikklokket som gjøres med spesialverktøy, en bøyd nøkkel ok jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dimper_1

Oddbjørn: Den justeringen du nevner gjelder den en spesifikk ventil som må justeres for at den ikke skal sige, eller tenker du på den skruen man justerer for å få trepunkten til å løfte høyere?

 

Må man i tilfelle av med hydraulikklokket for å komme til, og får man av dette uten å fjerne hele hytta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Hvis jeg ikke husker feil så er det en luke under setet på XL-hyttene. Derfra kommer man til ei lita luke på hydraulikktoppen. Så er det en ventil nedi selve hydraulikkmekanismen som skal justeres med en spesiell nøkkel. Jeg tror ventilen skulle justeres til hydraulikken begynte å hoppe, og så litt tilbake igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...