xeobib Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Nokon som veit ca.prisen på bytte av clutch på ein Valtra 6300 m/ hi-trol turbin-converter ,med laster som vel må skruast av først...?!...er vel ikkje å anbefalle å utføre clutchbytte sjølv med mindre ein er (dyktig)mekanikar...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Vil tro ca 14-17 tusen. Men ta en tlf til Valtra verksted å sjekk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest temlav_1 Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Ingen heksekunst å skifte clutch på en 6300. Er nok av de aller enkleste traktorene å dele i og med at du IKKE trenger å demontere laster og braketter. Kjør lasteren på topp, lås eventuellt av sylindrene for siging hvis den blir stående ei stund. Skru ut boltene på fremre brakettfeste og del. Husk at den har tyngdepunktet foran framakslingen når den deles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest temlav_1 Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Går forresten utmerket å plassere en grasjejekk under oljepluggen og dra framenden på den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Hei. Vist du ikke har generell forståelse for vordan dette fungerer så bør du overlate dette til noen som jobber med det. Anbefaler og ta av laster, demonter bolter på lasterbrakettene på motoren så er det bare og skru ut umbrakoboltene på svinghjulhuset, Støtt under bakdelen, stiv av akselpendling også kan du bruke jekketralle under motoren med auropaller putt under klosser. Jeg selv brukte to kvelder på jobben. Lykke til :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest temlav_1 Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Ok at det er fort gjort å ta av lasteren, men fordelen med å ha den på er at den sprenger ut fremre brakettfeste en antydning så du slipper at brakettene kliper fast motoren når du skal dele. Og det er like god plass med lasteren på som av!! Det lokale valtraverkstedet deler alltid med lasteren på, og har selv gjort det to ganger. Og bruk en vanlig garasjejekk foran framakslingen, trenger ikke ordne alt mulig mikkmakk, det enkle er det beste! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.