Gå til innhold

Valtra-...må den vere rød..??


xeobib

Anbefalte innlegg

Det er da en mulighet, men jeg synes det er ulikt Valtra å ikke tilby det lenger, når de har tilbydd dette i vel 30-40 år. Jeg savner og en mer mekanisk girmetode, da du ikke kan få en Valtra N, T eller S-serie med mekaniske girspaker. Men det er sikkert bare jeg som er litt konservativ når det gjelder akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde også jeg skulle savne dette, men å kjøre "automat" var en enklere overgang enn jeg trodde, og veldig behagelig når en blir vant til det. 

I onnene blir en så vant til dette, bl.a at en kan stoppe traktoren i kryss bare med bremsepedalen, at det blir helt feil når en skal kjøre bil med manuellkasse etterpå. Har kvalt bilen flere ganger siste halvåret... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eksempel når jeg ser Valtra sine nyeste og mest avanserte girtyper, med skjermer og noe som ser ut som på titalls, om ikke hundretalls med bittesmå knapper. Da tenker jeg at dette ikke er like enkelt for alle gårdbrukere som gjerne kan ha litt større fingre som skal prøve å treffe den rette knappen. Det er da jeg begynner å tenke på om ikke det er litt enklere med et enkelt sett med spaker. Jeg har ikke sett meg så veldig mye inni disse nye girmetodene, kanskje er de enklere og mindre presisjonskrevende å betjene enn de ser ut som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...