Gå til innhold

fylltømmeren og lessevogn


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å investere i lessevogn til slåtten.

Har fylltømmer i siloene med 6m dia. Lurer på om noen har erfaring med dette?Har sett på ei pøttinger faro 3500 med spredevalser.vil fylltømmeren ha nok kapasitet til å ta imot graset fra ei slik vogn? Å i tilfelle hvor lenge går det å tømme lasset? Er redd det vil gå så seint att efektivitetsgevinsten med ei slik vogn forsvinner på låven.noen som kan antyde en ca dag kapasitet når alle teigen er fra 0-1500m fra låven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ville anbefalt matebord med vifte som blåser siloen inn i kummen. Dette står som regel ude visst du ikkje har god plass på låven, med et matebord tømmer du hele Lasse kjapt over på matebordet som mater vifta mens du er å henter et nytt lass.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apple_farmer_1

Uansett matebord eller ikke kommer vogna til å måtte vente på fylltømmeren med så kort kjørevei. Når jeg hadde akkurat samme vogna brukte jeg transportband opp i siloen og brukte derfor laaang tid på å tømme lasset. Allikevel var det ikke helt jevnet når jeg kom med neste lass.

En annen ting er at jeg vil absolutt anbefale å ha noen som passer på dette utstyret mens du henter lass. Det er ikke noe moro å komme tilbake med nytt lass og oppdage at motorvernet på fylltømmeren har slått ut slik at du har en diger haug med gras oppå fylltømmeren. Ikke spør hvorfor jeg vet det \;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...