Gå til innhold

Hydraulikk Valtra


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, å god jul. Har montert brøyteplate og hatt på schmidt skjere mitt, men jeg får ikke svingen på d til å fungere, kjører ene sylindern men greier ikkje å kjøre den andre, og når jeg bytter om på slangene så flytter jeg problemet over på andre siden, noen her som har vert borti d samme? dette er en Valtra N122 versu. med ett schmidt m.f 2.4 skjere foran.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cat307_1
Hei, å god jul. Har montert brøyteplate og hatt på schmidt skjere mitt, men jeg får ikke svingen på d til å fungere, kjører ene sylindern men greier ikkje å kjøre den andre, og når jeg bytter om på slangene så flytter jeg problemet over på andre siden, noen her som har vert borti d samme? dette er en Valtra N122 versu. med ett schmidt m.f 2.4 skjere foran.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være en programmeringssak i menyen?

Den må vel være stilt som enkeltvirkende på ene joysticken?

Hvis du flytter slangene over til en annen spak i stedet. hva skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1
Et lite sidespor: Valtra N92 med original el.joustick for laster, kan man ved å gi sentralen strøm når traktoren ikke går bevege sleidene i sentralen for avlasting av hydraulikken ved kobling av laster eller hydraulisk redskap på frontlaster?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cat307_1
Det er koblet til laster sentralen på traktoren, er det ikke sånn att når du bruker ene funksjonen så står returen på den funksjonen åpen? eller tenker jeg feil. kansje d kan stilles inn på enkeltvirkende sylindre i menyen jeg vet ikke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ValtraN92_1
Jo, jeg har flytknapp og kan bruke den for å avlaste løften på lasteren ved av og på kobling, MEN ikke på tilten. Man kan koble av laster (eller et frontlasterredskap) ved å ta av den slangen som ikke har trykk, kjøre spaken motsatt etterpå for å avlaste den siste. Lurer derfor på om det er slik at sentralen får strøm fra dynamoen? Har hørt at Ålø sin CDC el. joystick beveger sleiden altså avlaster hydraulikk bare tenning er på traktor. Stemmer ikke det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valtra N92 med orginal joystick har et lite armlene uten display i. Den kan itte bevege sleidene når itte motoren går for da har du intet pilottrykk. Det hjelper ingenting å sette strøm på solenoidene. På ÅLØ CDC (Den grå boksen med gul, grønn og rød lampe foran spaken) kan du bevege sleidene uten att motoren går. Der er det en akkumulator som holder på pilottrykket så du kan bevege sleidene og bli kvitt trykket i koblingene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snubber_1

Hei

Jeg ville sjekket at hurtigkoblingene er i orden, de har en tendens til å være en feilkilde. Regner med at slangene er paret riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Cat 307 - viss du flytter over slangene til 2 andre uttak. Altså til en annen joystikk hva skjer da? Hvor mange joystikker har du på armlene ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...