Gå til innhold

Power-shift problem på Case IH 85-serie


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet over en 785 med defekt powershift, kan traktoren brukes uten powershift uten å ta skade av det eller bør jeg styre unna?

 

Hva er det som bruker å gå i stykker og er det eventuelt dyrt å reparere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dimper_1

Jeg har kommet over en 785 med defekt powershift, kan traktoren brukes uten powershift uten å ta skade av det eller bør jeg styre unna?

 

Hva er det som bruker å gå i stykker og er det eventuelt dyrt å reparere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1

vanskelig å svare på med så få opplysninger. er det i høy eller lav den ikke virker? eller går den ikke i det hele tatt?

 

for å starte med noe, disse skal, og da mener jeg skal, ha hy-train olje i bakenden, som kjennetegnes ved at den er rød. er det vanlig universal- eller transmisjonsolje på den, har den antakelig begynt å skumma, og høy-clutchen i powershiften har slura. i et slikt tilfelle kan man være heldig å ikke ødelegge lav clutchen slik at den virker som normalt etterpå. men i et slikt tilfelle vil også pto clutchen være skadd, mest sannsynlig.

 

på den annen side, så er det ei belleville-fjær som trykker lav clutchen inne, hvis denn fjæra er knekt, så vil traktorn ikke dra på lavgiret.

 

det kan selvfølgelig også være utslitt.

 

om det er feil olje påfylt, er det lurt å styre unna denne traktorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dimper_1

Takk for tilbakemelding.

I følge selger så fungerer traktoren utmerket på lavgir, han mener at eneste konsekvens vil være lavere toppfart.

 

Jeg har allerede styr unna og kjøpt en 885 med overhalt hurtiggir i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
Gjest Sanderolsson

Hei. 

Vi har en case 885xl med powershift-trøbbel. Uansett hva vi gjør med knappen vil den ikke skifte fra høy/lav. Vi lurer litt på å ta opp så se på bryteren, men dette er vel det minste problemet... Regner med at den står i lavgiret, siden den bare har en toppfart på rundt 26-28 km/h. 

Håper på svar, og takk på forhånd!

Mvh Sander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...