Gå til innhold

Barnesete i traktor


LilleBonde

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til meg om hvor jeg kan få kjøpt ett barnesete for bruk i traktorn som ikke er så bredt? Prøvde bilstolen men den var det ikke plass til. Det behøves jo ikke så mye polstring så det burde jo være mulig å få fatt på ett smalere sete

 

Er det evt. noen her som har noe Petter Smart-tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isselin_1
Prøv med et barnesete til sykkel og lim et lag av tynn skumgummi rundt i kantene. Skrudde det fast i skjermen på en gammal Zetor vi hadde før.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkebonde_1
Jeg har kappet av \&quot\;beina\&quot\; på et barnesete til sykkel, og festet det oppå passasjersetet i min nye MF 6460 med reimer. Fungerer utmerket, bortsett fra at den lille (15mnd) kunne tenkt seg å se hva som skjer bak traktoren også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Hei..

 

Va akkurat bort i det samme i vår.. Fekk til slutt plass til begge gutane samtidig.

Har en MF 6265, og kappa beina av eit HAMAX sykkelsete, og laga en brakett bak det orginale passasjersete. Etter litt fintenking, so vart det plass til begge samtidigt. Hamax setet blir tatt ut når det ikkje er i bruk, når det står på en brakett, så er det fort gjort å flytte det.

 

En ting er sikkert: Det er mykje tryggere å ha ungane inne i traktoren, enn å ha dei gåande rundt utafor. Om det er etter lova, DRIT ej i.. Sikkerheita først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til innkjøp av et biltema sykkelsete, som jeg kappet føttene av. fester det med en stropp i bunn, og en i ryggen. ta er det vedlig raskt og hive det inn og ut når det ikke er i bruk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isselin_1
Ser det er mange som bruker sykkelsete i traktor slik som meg, men hva om vi blir stoppa i kontroll, er dette lovlig? er markedet stort nok til at importørene burde starte salg og produksjon av lovlige seter?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvar_1

Grunnen til att det blir brukt sykkelsete er nokk att det er mindre plasskrevjande. Skal det vere ett godkjent sete, så er det ikkje mange traktora det passar inn i.

 

Personleg so meiner eg att en unge sitt tryggare i ett slikt sete inne i en traktor, enn bak på sykkelen dersom noke skulle skje.

 

Men det er no opp til sjåføren også då, og ikkje ta me seg unger i traktoren der det kan vere fare for velt eller andre uhell.. Ute på ett jorde sitt deei tryggt og godt.

 

Om loven lange arm liker dette, er vel ei anna sak... Men her e det det vel arbeidstilsynet som har ansvaret. Om du spør øvrigheita,, so er det å gi valget mellom pest eller Kolera.... \;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fulyboy_1
Må bare få takke for fine tips her!! Satte inn sykkelsete i traktoren til min 1 år gamle sønn i dag, gjikk kjempebra:) Har gått og fundert ein stund på dette her, men sykkelsete hadde liksom ikke slått meg, selv om jeg har egen sykkelbutikk på gården.......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...