Gå til innhold

Bytte fremaksling på Valtra 6850


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har en Valtra 6850 03 model med fremaksling uten luftfjæring. Ønsker å bytte denne med en aksling fra en 8150 99 model med fjæring. Er det noen som vet om det vil passe, hvor mye tilpassing som trengs osv....?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein
Vi har en Valtra 6850 03 model med fremaksling uten luftfjæring. Ønsker å bytte denne med en aksling fra en 8150 99 model med fjæring. Er det noen som vet om det vil passe, hvor mye tilpassing som trengs osv....?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest County_1
Hei, du trenger ikke å bytte akslingen. Det er den samme akslingen, men den er skrudd fast i den fjærende ramma å ikke i bunnpanna. Ingen andre tilpassninger så vidt jeg vet. Men du må ha kompressor på traktoren. Jeg har fjæring fra min 8950 som jeg kan selge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Ok, høres jo flott ut hvis det er så enkelt:-)

Har du tenkt noen pris hvis det skulle bli aktuelt å selge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Mener det er ei smalere ramma på de firesylindrede, og så er det ekstra opplagring på de. tror ikke det er bare bare å sette i gang med den jobben.

Fjæringen til 6850 veier 400 kg mens til 8950 veier den 350 kg, så må være noe forskjell.

traktoren blir det mer framtung, som ikk er noen fordel

Sett på noen gode dekk så trenger du ikke fjæringen.

Kjører selv med fjæring på T serie og er veldig fornøyd. Tror det vil være billigere å bytte 6850-en i en brukt T, da får du en stødigere traktor med bedre sving og mindre forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...